Una de les novetats de la gira asiàtica del Barça ha estat la de Gerard Martín a la posició de central. L’ex del Cornellà sempre ha jugat de lateral esquerre quan ha tingut minuts amb el primer equip, però durant aquesta estada Hansi Flick ha decidit alinear el català a l’eix de la defensa. El jugador blaugrana ha complert amb escreix i, fins i tot, ha fet dues assistències. Martín assegura: “Jugaré on calgui, com en més llocs pugui jugar, millor. M’adapto ràpid on faci falta”.
Un defensa amb entrega i polivalència
Tot i que molts culers no estan acostumats a veure a Gerard Martín a l’eix de la defensa, el d’Esplugues ja havia jugat de central en altres ocasions. “Havia jugat de central en línia de tres, és una mica diferent però tot és adaptar-s’hi”, ha explicat Martín. “Flick em va dir que volia provar-me de central, em va demanar que fos jo mateix i poca cosa més”. El defensa blaugrana sembla haver-se consolidat a la plantilla i, tot i haver jugat sempre de lateral esquerre, pot acabar convertint-se en un central. La sortida de pilota del català és bona i en l’1 contra 1 és un bon marcador. A més, fa 1,86 metres, una alçada força bona per jugar a l’eix de la defensa. De fet, Pau Cubarsí (1,84 m) o Iñigo Martínez (1,82 m) són més baixos que l’ex del Cornellà. Gerard Martín, doncs, va guanyant-se la confiança de Hansi Flick a base d’entrega i compromís.