
L’Espanyol encara no ha guanyat aquest 2026. Encadena vuit jornades sense conèixer la victòria, l’última va ser el 22 de desembre del 2025 a San Mamés. Des d’aleshores fins ara, l’equip blanc-i-blau ha passat de aconseguir una fita que el situava com el gairebé millor Espanyol de la història a la Lliga a assolir-ne una altra que el fa ser el pitjor en aquest inici d’any. Tot i aquest canvi de dinàmica i aquests vuit partits en què el balanç és de dos empats i sis derrotes, l’equip de Manolo González només ha perdut una posició a la classificació. Ha passat de ser cinquè a ser sisè, encara en places europees.
Al desembre, rècord de punts… al febrer, l’inici d’any més dolent
Després de la derrota al Metropolitano, s’ha confirmat que l’Espanyol ha signat el pitjor inici d’any natural en tota la seva història a Primera Divisió. Només dos punts dels 24 punts possibles i supera el de l’any 1956 quan en van sumar quatre. Però és que fa només dos mesos, després de l’última victòria, els blanc-i-blaus havien aconseguit la segona millor marca quant a punts de, també, tota la seva història a Primera. 33 punts en 17 jornades, és a dir, 33 de 51 punts. Només ho superaven els 37 punts aconseguits la temporada 1995/1996, un curs en què el conjunt perico va acabar quart a la Lliga.