
L’European Aquatics ja ho ha fet oficial: les finals a quatre de la Champions de waterpolo tant en categoria masculina com en la femenina, coincidiran per primera vegada a la història en escenari i dates. La màxima entitat europea ha aprovat que aquestes fases finals es disputin els mateixos dies a la ciutat de Malta, al Tal-Croqq Complex, en concret, del 10 al 13 de juny del 2026.
És l’acord al qual han arribat i signat les diferents parts, en aquest cas el vicepresident de l’European Aquatics Josip Varvodic, conjuntament amb el ministre d’Educació, Esport i Joventut de Malta, Clifton Grima, i el president de l’Associació d’Esports Aquàtics de Malta, Karl Izzo. Aquest acord pot servir com a exemple d’èxit, per repetir-ho en els propers anys.
Primera vegada que concideixen les Final Four masculines i femenines
És una decisió sense precedents, ja que si bé és cert que Malta ha estat l’amfitriona de les darreres dues edicions de la Final Four en categoria masculina, no s’havia accedit mai a celebrar les dues fases finals alhora, tant la d’homes com la de dones, una decisió que sí que es va prendre en ferm aquest cap de setmana passat. Per tant, els quatre millors equips masculins i femenins lluitaran per la glòria europea a les piscines malteses del Tal-Croqq Complex.
I s’ha de tenir en compte que hi podria haver presència catalana (i també barcelonina) tant en categoria masculina com en categoria femenina en aquesta Final Four de waterpolo. En la masculina hi tenim el CN Atlètic-Barceloneta i CN Sabadell i en categoria femenina tenim el CN Sant Andreu, el CN Sabadell, el CN Terrassa i el CN Mataró, tots disputant ara la primera fase de la competició europea.
Les semifinals femenines, la primera cita de la Final Four
L’espectacle de la Final Four de la Champions de waterpolo se celebrarà a mitjans de juny i el 10 de juny és el tret de sortida de la fase final de la competició europea, amb la disputa de les semifinals en categoria femenina, seguides de les semifinals en categoria masculina l’endemà, 11 de juny. La final de la Champions League Women es jugaria el 12 de juny, mentre que la final masculina seria el 13 de juny, el darrer dia de competició, just després de celebrar-se la disputa entre el tercer i quart lloc, és a dir, la medalla de bronze.