
L’Espanyol va aconseguir davant el Rayo Vallecano una golejada balsàmica que li permet respirar una mica a la classificació. El triomf contundent per 0 a 4 (amb gols de Cabrera, Roberto, Puado de penal i Pere Milla) és un resultat força atípic en el món del futbol, i el conjunt blanc-i-blau no n’és cap excepció. De fet, l’Espanyol només ha aconseguit aquest resultat quatre vegades des que va començar la Lliga la temporada 1928-1929. El 0-4 també és la segona golejada més àmplia dels periquitos a Primera Divisió després d’un 0 a 6 contra el Sabadell la temporada 1944-45. Hi ha un 0-7 a la Copa del Rei contra l’Atlètic de Ciutadella de l’any 1982 i un 0-5 contra el Castelló el 1994, però a Segona Divisió.
Un precedent ara fa 12 anys
L’últim precedent a la Lliga és de la temporada 2012-13 contra l’Athletic Club a la jornada 23. Els gols els van fer Héctor Moreno, Víctor Sánchez, Christian Stuani i Joan Verdú en l’equip que entrenava el mexicà Javier Aguirre. L’anterior partit que va acabar 0-4 favorable a l’Espanyol va ser la temporada 1994-95 contra el Valladolid. L’altra vegada que va aconseguir aquesta golejada ens hem de remuntar a la temporada 1934-35 contra l’Arenas de Guecho.
Repeteix la golejada de la Copa del Rei
Tot i això, per a l’equip dirigit per Manolo González el 0-4 és un resultat conegut perquè aquesta mateixa temporada el va aconseguir a la primera eliminatòria de la Copa del Rei contra el San Tirso. Aquesta mateixa golejada s’ha repetit en total cinc cops, quatre a la copa del Rei i una a la ja desapareguda Copa de la Lliga.