espanyol union berlin pretemporada
Foto: RCD Espanyol
Escolta aquesta notícia

L’Espanyol continua reafirmant les bones sensacions a la pretemporada. A excepció de la derrota a la tanda de penals a la final de la Copa Catalunya, els altres quatre partits han acabat amb victòria blanc-i-blava. En el penúltim test abans de debutar a la lliga, l’equip de Manolo González s’ha imposat per la mínima al camp de l’Union Berlín gràcies a un gol de penal del capità Javi Puado. Un partit molt seriós que no tenia ambient d’amistós començant per la intensitat al terreny de joc i tenint en compte els més de 20.000 aficionats presents a l’estadi Alte Forsterei. Un estadi amb una atmosfera única que es troba al mig del bosc.

A l’Espanyol ja només li queda l’últim matx de pretemporada divendres, 8 d’agost, a les 20.30 h, contra el Newcastle. El debut a la Lliga a l’RCDE Stadium i contra l’Atlètic de Madrid serà el diumenge 17 d’agost a les 21.30 h.

Intensitat sobre el terreny de joc amb el premi del gol en forma de penal

Des del primer minut el duel entre l’Union Berlín i l’Espanyol ha transmès poques sensacions d’un matx amistós. Al contrari, els dos equips s’han mostrat molt intensos sobre el terreny de joc. Els blanc-i-blaus han tingut la possessió però l’equip alemany i la seva afició a les graderies han pressionat molt. Els de Manolo González han tingut alguna aproximació a l’àrea petita, però sense gaire perill. Fortuño ha hagut d’intervenir per frenar una ocasió clara de l’Union Berlín, però, finalment, el premi del gol ha arribat en forma de penal. Passada la mitja hora de joc, una falta sobre Jofre Carreras dins l’àrea ha permès Javi Puado transformar el penal i fer pujar el 0-1 al marcador. L’Espanyol ha anat de menys a més i ha marxat a la mitja part satisfet de la feina feta.

Un Espanyol madur acaba fent un partit molt seriós

A l’inici de la segona meitat, l’Union Berlín ha sortit al terreny de joc amb una marxa més. L’Espanyol, però, ha sabut aguantar molt ferm en defensa. Els blanc-i-blaus han anat guanyant protagonisme i han volgut sentenciar el partit, però els ha faltat contundència en l’última acció. Tampoc tenien pressa amb el 0-1 al marcador i hi hagut temps per gaudir del debut de Tyrhys Dolan amb la samarreta blanc-i-blava. Tot i alguna arribada dels alemanys, els de Manolo González no han patit en excés i han sabut controlar un partit molt seriós. El tècnic blanc-i-blau ha continuat polint detalls per fer funcionar, cada vegada millor, la barreja entre jugadors consolidats i cares noves. Gràcies al gol de Puado, l’Espanyol ha superat un test important, de maduresa, contra un rival intens en un estadi amb molta personalitat.