
El Barça acaba de guanyar la quarta Champions femenina de la seva història. Un repte esportiu que també té un rèdit econòmic. La diferència entre guanyar el títol o quedar subcampió són 200.000 euros. Així, doncs, en haver-se proclamat campiones, les blaugrana s’emporten 500.000 euros. Si hi afegim altres variables aconseguides fins a arribar a la final, el Barça rebrà 2.255.000 euros. A això caldria sumar-hi la prima de tres milions d’euros que li pagarà Nike.
Què paga la UEFA als participants de la Champions femenina?
Cada equip que ha participat en la Champions femenina ha cobrat 505.000 euros. A això cal afegir-hi 60.000 euros per cada triomf i 20.000 per cada empat a la competició.
També hi ha bonificacions pel rendiment. El que ha quedat primer la lligueta (el Barça, en aquest cas) s’ha emportat 180.000 euros. I cada equip que ha anat quedant al darrere s’ha embutxacat 10.000 euros menys per cada posició, fins a arribar als 10.000 euros que s’ha emportat qui ha quedat divuitè.
La resta de primes han estat per passar de ronda: 100.000 euros per superar la lligueta, 200.000 per passar a quarts, 250.000 per passar a semifinals, 300.000 per al subcampió i 500.000 per al campió.
Així doncs, el Barça ha guanyat 2.255.000 euros, desglossats així:
- 505.000 euros per participar-hi
- 180.000 euros per acabar primer la lligueta
- 100.000 euros per superar la lligueta
- 200.000 euros per passar a quarts
- 250.000 euros per passar a semifinals
- 320.000 euros de la lligueta (cinc victòries i un empat)
- 120.000 euros dels quarts (dues victòries)
- 80.000 euros de les semifinals (una victòria i un empat)
- 500.000 euros per proclamar-se campiones