
El Barça va guanyar per 134 a 124 el Baskonia en un partit de rècord a l’Eurolliga que passarà a la història. Els blaugrana van aconseguir l’anotació més alta que s’ha vist mai en la màxima competició europea i va superar el Madrid, que va guanyar l’Anadolu Efes fer 130-126 el 5 de gener del 2024. El partit entre catalans i bascos es va acabar després de tres pròrrogues. El del Madrid en va tenir quatre. Sembla que, tot i que la defensa és el tret més característic dels esquemes de Xavi Pascual, fins i tot en anotacions altes, els blaugrana continuen en bona dinàmica i sumen la vuitena victòria consecutiva.
Nit de rècords
Va ser una nit per recordar al Palau Blaugrana. El FC Barcelona va remuntar diverses vegades gràcies a les actuacions espectaculars de Kevin Punter i Tomás Satoransky. Comencem pels rècords més evidents. El Barça va batre el rècord anotador històric de l’Eurolliga, que pertanyia al Reial Madrid en una victòria per 130-126 en quàdruple pròrroga contra l’Anadolu Efes Istanbul. La suma total de punts del partit (258) deixa enrere els 256 del Madrid-Efes de fa dues temporades. Per al Baskonia, els 124 punts quedaran com a nou rècord del club i la cinquena millor marca encistelladora de la història de l’Eurolliga, tot i la derrota.
Rècords individuals
Pel que fa a l’anotació individual, Kevin Punter va acabar el partit amb 43 punts, un nou rècord del club i la quarta marca més anotadora de la història de la competició, només al darrere de Nigel Hayes-Davis (50), Shane Larkin (49) i Sasha Vezenkov (45). L’aler nord-americà va sumar també 40 punts de valoració. Ara bé, el més especial de l’enfrontament no és el que va passar, sinó com va passar.
Un partit d’infart
El Barça, en el primer quart, no va brillar. El conjunt blaugrana només va repartir una assistència, cap recuperació i, en alguns moments, va recordar els pitjors malsons de Peñarroya: massa individualitats en atac i poca intencionalitat defensiva. El primer quart es va tancar 17-26 a favor dels visitants. Sense poder frenar l’atac del Baskonia, el Barça es va haver d’aferrar a la nit més estel·lar de Kevin Punter i Will Clyburn.
Després del descans, va arribar la pitjor notícia per al Barça. Lesió de Will Clyburn en culminar una cistella en transició. El club ja ha anunciat que el jugador va manifestar dolor als isquiotibials de la cama esquerra. L’equip mèdic li haurà de fer més proves per poder determinar la gravetat de la baixa. La lesió de Clyburn es va afegir a les de Jan Vesely i Toko Shengelia.
En l’últim període, el conjunt blaugrana va empatar el matx gràcies a un triple de Miles Norris. Howard va ser el pitjor malson per al Barça, en ser qui marcava el ritme golejador basc. Però Satoransky i Brizuela van aparèixer quan més se’ls necessitava. Dos triples consecutius van posar els blaugrana al davant del marcador. Quan faltaven 19 segons per al final del partit, Howard va anotar un últim triple per posar 97 a 97 el matx.
Punter, heroi del matx
El Baskonia va començar ampliant un avantatge de quatre punts gràcies a un triple de Gytys Razdevicius i dos tirs lliures de Howard. Cal afegir un 2+1 de Mamadi Diakité que va ampliar el desgast del Barça (107-114). Però els locals no van abaixar els braços i un parcial de 7-0, tancat per una cistella de Punter, va col·locar el marcador un altre cop en empat, en aquest cas a 118. L’estatunidenc va assumir el pes de l’equip i pràcticament als últims instants va anotar l’empat magistral a 122, que va donar pas a la tercera pròrroga. En aquests instants, l’MVP del partit ja tenia 40 punts.
El Baskonia ja no va poder aguantar més i, amb un parcial liderat per Satoransky, el Barça s’apropava a la victòria tan lluitada. Howard i Luwawu-Cabarrot es van perdre els últims instants del partit per lesió. El matx es va segellar amb un èpic 134-124.