La Cursa de la Mercè ha estat tot un èxit. Un èxit en quan a participació, 14.500 inscrits, i també pel que fa als resultats, ja que s’ha batut en rècord de la prova tant en categoria masculina com femenina. A més dels atletes d’elit, els carrers de la ciutat s’han omplert d’un bon grapat, més de 14.000 corredors, de persones que han viscut intensament l’atletisme popular.
Aquesta 47a edició de la Cursa de la Mercè ha començat a les 8.30 h, des d’un quart d’hora abans i fins a l’últim corredor s’ha pogut seguir íntegrament a betevé, a la cantonada del carrer Areagó amb Pau Claris. Després de 10 quilòmetres la prova ha acabat a la Plaça Catalunya, que s’ha convertit en una autèntica festa. El recorregut, nou d’aquest any, ha estat ràpid i ha permès veure el rècord tant en categoria masculina com femenina.
Rècord en categoria femenina i masculina
En categoria masculina el més ràpid ha estat l’atleta australià Jimmy Whelan amb un temps de 29.07 superant amb 13 segons l’anterior rècord de l’atleta Mohamed El Ghazouany de l’any 2023.. En categoria femenina la més ràpida ha estat la corredora Douae Ouboukir, que ha aturat el cronòmetre en un temps de 33:39 i que ha rebaixat en 33 segons l’anterior rècord de Llidia Rodríguez de l’edició del 2017.
Aquest és el podi en categoria femenina:
- Douae Ouboukir – 33:39
- Cristina Silva Feliu – 34:32
- Argentina Oria De Rueda Jara – 34:33
Aquest és el podi en categoria masculina:
- Jimmy Whelan – 29:07
- Artur Bossy Anguera – 30:41
- Marc Fernández Personat – 30:43
betevé, la referència dels grans esdeveniments esportius a Barcelona
betevé se situa com un dels mitjans de referència en la cobertura de grans esdeveniments esportius a la ciutat. Després de l’èxit de la cobertura de la Copa Amèrica de vela, el mitjà de comunicació públic de Barcelona manté l’aposta per la difusió de l’esport a la ciutat. Aquesta cobertura se sumarà a la Mitja Marató de Barcelona 2022, la del 2023, la del 2024 i la del 2025, amb el rècord del món de Jacob Kiplimo inclòs; la Marató de Barcelona 2022, el Triatló de Barcelona 2022 i el del 2023, i la Cursa de la Mercè del 2022.