Després de l’anunci de l’Ajuntament de Barcelona i de l’Europa que l’equip de Gràcia podria jugar els partits de la Primera Federació a partir de gener a Can Dragó, el Club d’Atletisme Nou Barris, usuari habitual de la instal·lació, va fer una queixa formal per la manca d’informació sobre possibles afectacions en el seu treball diari amb els alumnes i va exigir una reunió d’urgència amb el consistori barceloní. La reunió s’ha celebrat i l’entitat de Nou Barris ha arribat a una entesa amb l’Ajuntament pel bé comú i pel del Club Esportiu Europa, al qual desitgen molts èxits.
El Club d’Atletisme Nou Barris no veurà afectada la seva activitat
En la reunió hi eren presents el regidor d’Esports, David Escudé, i la presidenta de la Federació Catalana d’Atletisme, Mercè Rosich. Tots dos van assegurar als portaveus de l’entitat de Nou Barris que l’activitat diària d’atletisme no es veurà afectada per les obres d’adequació de les instal·lacions de Can Dragó, només la plataforma de llançaments, tal com van avançar fa uns dies en l’anunci oficial el regidor Escudé i el president europeista, Héctor Ibar.
Això sí, el club d’atletisme de Nou Barris va voler deixar clara la seva opinió en relació amb la qüestió. Segons ens ha explicat a betevé el portaveu de l’entitat esportiva, Jordi López, ells no volen que Can Dragó es converteixi en un camp de futbol, ni per l’Europa ni per a cap club de futbol barceloní. I s’agafen al compromís ferm per part del consistori i de la Federació que quan la situació del CE Europa trobi solució, el club gracienc tornarà al seu camp o bé es trobarà un camp de futbol alternatiu on pugui jugar i, per tant, Can Dragó tornarà a ser un espai per a l’atletisme.
Comissió de seguiment i aparició pública conjunta
Des del club d’atletisme han explicat que veuen amb bons ulls la millora de les instal·lacions de Can Dragó, una antiga reivindicació sobretot en aspectes com la il·luminació òptima de les pistes per als entrenaments. A partir d’ara, s’ha constituït una comissió de seguiment perquè aquest pla d’acció es compleixi i es farà un acte públic amb presència de la Regidoria d’Esports, del CE Europa i del Club d’Atletisme Nou Barris per informar de l’evolució d’aquest pla d’acció.