El Consell de l’Esport Escolar de Barcelona (CEEB) ha celebrat aquest cap de setmana una nova edició de la Festa Suma’t, una jornada dedicada a l’esport inclusiu i la convivència, que ha reunit centenars de nens de totes les edats al CEM la Mar Bella.
Una de les característiques més destacades de la Festa Suma’t és que tots els esports es practiquen de manera no competitiva, fet que fomenta el respecte, la col·laboració i la inclusió. Més enllà de l’esport, doncs, aquesta festa és una jornada ludicoesportiva, que enguany ha tornat a ser tot un èxit. Unes 1.500 persones han anat fins a les instal·lacions del CEM la Mar Bella per gaudir del gran ventall d’activitats que s’hi oferien, des de jocs relacionats amb el futbol fins a partides d’escacs.
Una crida a la inclusió
Un altre fet que fa aquesta festa encara més especial és la vessant social i humana que té. De fet, la competició és inexistent en aquesta jornada i es valora per sobre de tot l’esportivitat i els valors que s’inculquen als nens. A més, l’organització també intenta incloure el màxim d’infants possible en aquestes dinàmiques, perquè cap nen es quedi al marge de l’esport, i que l’economia no sigui cap barrera perquè la canalla faci exercici.