La proposta del club és convertir el Camp Nou en un gran complex esportiu a les Corts. El recinte es vol integrar al barri amb la creació de zones obertes i passos públics que faran més propera l'activitat del club. I per fer-ho possible primer s'haurà de començar pel Miniestadi. La reforma preveu traslladar-lo a la Ciutat Esportiva Joan Gamper, a Sant Joan Despí, per construir, al lloc que ara ocupa, un nou Palau Blaugrana. Fruit d'aquest moviment, es crearà una gran esplanada entre el nou Palau i el Camp Nou on, sota terra, hi haurà un aparcament per a 5.000 vehicles. La gran transformació serà l'estadi, que canviarà totalment d'aspecte. Sobre la mateixa estructura, es construirà una primera graderia més vertical per guanyar visibilitat i es cobrirà tot el recinte. La novetat serà el nou Espai Barça amb edificis complementaris al club, com la botiga, les taquilles i restaurants i comerços que donaran vida al recinte i als entorns. Amb tot plegat, el Camp Nou haurà guanyat seients i en total, hi cabran 105 mil espectadors i cap d'ells no es mullarà quan plogui, ja que es cobrirà tot el camp amb una gran coberta. També se'n milloraran els accessos i s'hi instal·laran ascensors i escales mecàniques. El Nou Palau Blaugrana tindrà 10.000 seients fixos i un pavelló annex amb 2.000 seients més i una pista de gel. Amb aquesta reforma, can Barça tindrà 100 mil metres quadrats més gràcies a una inversió de 600 milions d'euros. Es preveu que les obres comencin el 2017. De moment, però caldrà esperar el resultat de la votació dels socis, un 20% dels quals són veïns de les Corts. Si el projecte tira endavant s'haurà d'esperar fins a 2021 per veure'l acabat. De moment, només podem fer-nos-en una idea amb aquesta imatge virtual.

L’exterior del complex esportiu quedarà obert al barri de les Corts, ja que es crearan zones i passos públics que faran més propera l’activitat del club a la ciutat. A dins, el projecte que presenta el club preveu tres grans actuacions:

Nou Palau Blaugrana

El primer pas de la reforma consisteix a enderrocar el Miniestadi i traslladar-lo a la Ciutat Esportiva Joan Gamper, a Sant Joan Despí. Al lloc actual, s’hi construirà un nou Palau Blaugrana amb capacitat per a 10.000 espectadors. El nou complex tindrà tres espais independents: una gran palau multifuncional on es faran les principals competicions esportives, una pista auxiliar amb 2.000 seients i una pista de gel amb un aforament per a 1.200 espectadors. La construcció del nou Palau costarà 90 milions d’euros, es preveu que es comenci l’estiu de 2017 i que s’acabi l’estiu de 2019.

Nou Espai Barça

El lloc on actualment hi ha el Palau Blaugrana quedarà buit i és aquí on es vol ubicar el nou Espai Barça. En aquest recinte hi haurà edificacions complementàries del club que donaran vida al recinte i a l’entorn. Per exemple, hi haurà instal·lades les oficines del FC Barcelona, la FCBotiga, la Camp Nou Experience, restaurants i comerços, espais per a les penyes, l’Auditori 1899, el Casal de l’Avi o les taquilles.

Nou Camp Nou

Sobre la mateixa estructura del Camp Nou, la Junta Directiva del FC Barcelona proposa fer una reforma integral per assolir un nou estadi.

Pel que fa la zona de joc, es preveu ampliar la capacitat de la graderia dels 98.000 seients actuals als 105.000. Per fer-ho possible, es construirà una nova primera graderia, més vertical i amb millor visibilitat. De la segona, se’n mantindrà l’estructura actual i se’n millorarà substancialment el confort. I a la tercera, es completarà l’anella pel costat de tribuna i també se’n milloraran el confort i l’accessibilitat.

La reforma també preveu aixoplugar tot l’estadi amb una gran coberta de més de 50.000 metres quadrats, de manera que totes les localitats quedaran sota cobert i protegides de les inclemències del temps (vent, sol, pluja…). L’objectiu principal és garantir una excel·lent visibilitat des de qualsevol seient i també la millor comoditat, ja que s’hi renovaran totes les cadires.

Pel que fa la zona de serveis, els vestíbuls seran més amplis per acollir-hi totes les prestacions, es milloraran els accessos amb ascensors i escales mecàniques i es duplicaran els punts de control d’accés a les portes. A l’exterior, no hi haurà cotxes aparcats ni trànsit en superfície, ja que es construirà un nou aparcament soterrani amb capacitat per a més de 5.000 vehicles.

La transformació del Camp Nou és la que s’endú la major part del pressupost: en total, costa 450 milions d’euros dels 600 de tota la reforma del recinte.