Imatge de l'autor/a
David Ferrús

Ja és oficial, el BUC competirà la temporada 2026-2027 a la màxima categoria del rugbi femení, la Lliga Iberdrola.

Després de la renúncia de l’Eibar RT i del Complutense Cisneros a disputar el play-off d’ascens i del descens administratiu del Barça, el BUC jugarà a Divisió d’Honor i tornarà a competir entre els millors equips d’Espanya.

Estrena de gespa per a la nova temporada

El Barcelona Universitari Club està d’enhorabona: a més de l’ascens també estrenaran gespa la temporada vinent. Les obres a la Foixarda tenen una data d’acabament per al setembre, just abans de l’estrena a la Divisió d’Honor.

En concret, es portaran a terme aquestes millores:

  • Ampliació i substitució de la gespa artificial del camp de rugbi.
  • Modificació dels elements dels laterals del camp per ampliar l’amplada (barana lateral nord, panells de xapa per cobrir les obertures de pas de les baranes, formació de dues portes per delimitar el passadís dels vestidors, formació de proteccions a la reixa del lateral sud-oest).
  • Formació de dos nous canals per augmentar la capacitat drenant.
  • Substitució dels canons de reg existents per aspersors emergents.
  • Substitució del sistema de bombeig i cloració existents.
  • Substitució de les porteries.

La gespa artificial cobrirà 267 m² més fruit de l’ampliació del camp, que passarà de 9.653 m² a 9.920 m². Es tracta d’una gespa dissenyada específicament per a la pràctica de rugbi, amb sistema de reblert orgànic.