Camp Nou visita obres 230925

(EFE/Redacció) El Barça, en un comunicat, ha quantificat el que pot guanyar aquesta temporada, 2025-26, amb el retorn progressiu a l’Spotify Camp Nou. El club estima uns ingressos ordinaris de 1.075 milions d’euros. Per tant, el club preveu una temporada històrica amb més ingressos i rendibilitat amb la tornada gradual al Camp Nou. El retorn, segons la previsió del Barça, permetria incrementar els ingressos d’estadi en uns 50 milions d’euros addicionals i seguir amb la tendència positiva en patrocinis i un nou rècord de facturació en marxandatge, amb l’objectiu d’aproximar-se als 200 milions d’euros.

El tancament econòmic de l’exercici 2024-25

En el mateix comunicat, el Barça ha informat que la temporada 2024-25 s’ha establert un rècord de facturació per patrocinis i marxandatge amb un total de 429 milions d’euros en total. El tancament d’aquest exercici, el club blaugrana ha anunciat uns resultats ordinaris positius de 2 milions d’euros.

Per contra, xifra que l’impacte extraordinari de la revaloració de Barça Produccions (178 milions d’euros), la venda de PSL (seients vip, 70 milions) i la sanció de la UEFA (15 milions), de resultes de problemes amb el fair play financer, reflecteixen un resultat net negatiu després d’impostos de 17 milions.

En positiu, el club destaca els rècords històrics aconseguits en dues àrees, en la de patrocini (259 milions) i en la de marxandatge (170), a més d’una reducció del deute al voltant de 90 milions respecte a la temporada anterior.

El nou acord amb Nike i altres acords estratègics han impulsat l’apartat de patrocinis, mentre que el comerç electrònic (e-commerce) ha resultat determinant, segons el club, per als rendiments a l’àrea de mercadotècnia, amb un 55 % més que la temporada passada.

“Continua la recuperació econòmica”

Tancar amb resultats ordinaris positius suposa, segons el club, una “consolidació de la seva recuperació econòmica”, així com “l’eficiència operativa en totes les àrees”. Els ingressos en l’exercici 2024-25 van assolir els 994 milions d’euros, malgrat que l’equip continua disputant els seus partits a l’Estadi Olímpic Lluís Companys.

En els comptes destaca la reducció del deute fins als 469 milions d’euros, amb una baixada de dos punts de la massa salarial, ara situada en el 54 % dels ingressos ordinaris, la qual cosa situa el barem dins dels límits que marca la normativa UEFA.

La previsió històrica de la temporada 2025-26

Pel que fa als plans econòmics per a la temporada 2025-26, que estarà marcat pel retorn progressiu a l’Spotify Camp Nou, el Barça preveu un pressupost d‘ingressos ordinaris de 1.075 milions d’euros, 81 milions més que a l’exercici 2024-25.

La tornada al Camp Nou permetrà incrementar els ingressos d’estadi en uns 50 milions d’euros addicionals i arrossega augments en la tendència positiva en patrocinis, així com un nou rècord de facturació en mercadotècnia, amb l’objectiu d’apropar-se als 200 milions d’euros, segons estimacions del FC Barcelona.

Tot això es plasmaria en uns resultats positius abans d’impostos de 5 milions d’euros, de manera que es consolidarien així tres exercicis consecutius en valors positius.