Will Clyburn Copa del Rei bàsquet FC Barcelona
Foto: @FCBbasket

El Barça no s’enfrontarà al Reial Madrid a la final de la Copa del Rei. Els blaugrana han quedat eliminats després de perdre amb el Baskonia a les semifinals per 67 a 70. Joel Parra ha tingut la pròrroga a tocar amb un triple en el darrer sospir, però la pilota no ha entrat i el Barça diu adeu a la Copa, en què només ha pogut superar l’UCAM Múrcia.

Un darrer quart dolent del Barça decideix el partit

L’inici brillant de Clyburn, amb sis punts en tres minuts (11 al descans), ha aplanat el partit del Barça al primer quart, que l’ha acabat manant (21-16), però amb la sensació que podria haver obert una escletxa molt més important. El Baskonia ho ha aprofitat i al segon període, amb un parcial d’11 a 2, ha capgirat el marcador (26-27) i tot s’ha igualat fins al pas per vestidors, amb un mínim avantatge per als vitorians (37-38).

Laprovittola ha aparegut en els instants finals del tercer quart per posar el Barça nou punts per sobre del Baskonia i arribar al període definitiu manant en el marcador (58-49). Baskonia, però, no els ha deixat marxar i, de fet, ha arribat a l’últim minut dos punts per sobre (67-69) aprofitant el mal darrer quart blaugrana. Parra ha tingut la pròrroga a tocar, però no ha entrat el seu triple i el Barça es queda sense Copa del Rei.

El Reial Madrid no falla i passa a la final amb una oda al bàsquet

Els vitorians s’enfrontaran al Reial Madrid, que ha eliminat el València en una oda al bàsquet per 106 a 108, el partit de la història de la Copa amb més anotació sense pròrroga. Els blancs han remuntat el 34 a 16 inicial i, amb un gran final d’Hezonja, el millor dels blancs amb 25 punts, han silenciat el Roig Arena. No han servit de res els 26 de Montero, l’altre home del matx.