L’any 2025 sempre quedarà gravat a la història del CE Europa. Han estat 365 dies quasi perfectes per als graciencs, marcats per l’ascens a Primera Federació tant de l’equip masculí com del femení. Els d’Aday Benítez no saben què és perdre al Nou Sardenya aquest curs i la seva adaptació a la nova categoria ha estat immillorable, actualment ocupen la segona posició. L’afició continua sent un dels pilars fonamentals del projecte i el seu compromís amb el club és indiscutible. L’única preocupació que fa anar de bòlit als dirigents de l’entitat és saber si l’Europa podrà acabar la temporada jugant al seu fortí o s’haurà de traslladar a Can Dragó.
L’ascens a Primera Federació
L’Europa va començar l’any guanyant per 3 gols a 1 a l’Atlètic Balears, un triomf que els va servir per entrar en zona de play-off de la Segona RFEF després d’un inici irregular. A partir d’aquí, els graciencs van començar a escalar posicions i es van trobar disputant-se la primera plaça amb el seu etern rival, el Sant Andreu. L’empat a 1 al Narcís Sala va mantenir l’èpica fins al penúltim partit, on l’Europa va aconseguir certificar l’ascens a la Primera Federació amb un solitari gol d’Àlex Cano. La celebració va anar acompanyada d’una cercavila pels carrers de la Vila de Gràcia amb el suport incondicional dels escapulats.
Invictes al Nou Sardenya
La temporada a la Primera RFEF no va poder començar millor per als graciencs. Després d’un estiu marcat per una campanya de micromecenatge, l’equip va respondre a la gran implicació dels aficionats amb resultats al camp. La victòria per la mínima al primer partit de Lliga a domicili davant Juventud Torremolinos, va ser tota una declaració d’intencions. La bona dinàmica, consumada amb la victòria d’ahir per 2 a 0 davant l’Antequera, fa que després de 16 jornades es trobin segons a la taula classificatòria. El Nou Sardenya ha estat un element clau per aconseguir aquests bons resultats. L’Europa no ha perdut en tot el 2025 a casa, dels 17 partits que hi ha disputat ha aconseguit 14 victòries i tres empats. Per trobar l’última derrota ens hem de remuntar fins a l’11 de desembre del 2024, quan els graciencs van perdre 4 a 6 en un derbi d’infart contra el Sant Andreu. Ara, però, l’Europa està prop de perdre el seu talismà. El club està en espera de rebre una possible mesura cautelar que els permeti acabar la temporada al Nou Sardenya i impera la incertesa.