La Mitja Marató va aplegar un total de 15.239 atletes. Entre ells, qui us escriu, que va decidir fer un pas més i afegir-hi 10 quilòmetres previs en un grup creat per l’organització de la prova. En total són, doncs, 31 quilòmetres, un entrenament gairebé imprescindible per preparar en condicions la Marató de Barcelona. L’experiència va ser molt positiva.

Qualsevol maratonià sap que per preparar bé la prova reina dels 42 quilòmetres i 195 metres cal haver fet prèviament sessions d’entrenament llargues (d’entre 20 i 30 quilòmetres) per acostumar el cos a l’esforç que suposa. Per aquest motiu, juntament amb una setantena de corredors, vam decidir donar una volta més a la prova barcelonina. Gràcies a l’organització de la prova, ens vam aplegar al Parc de la Ciutadella poc abans de dos quarts de vuit del matí per fer un entrenament previ de 10 quilòmetres acompanyats d’unes llebres que marcaven el temps al qual volíem córrer.

Una vegada acabats els primers 10 quilòmetres, calia anar cap al calaix de sortida per afrontar els 21,097 quilòmetres de la Mitja Marató de Barcelona. En aquest vídeo podreu conèixer les sensacions d’aquest periodista i corredor. Avanço que l’objectiu era córrer a cinc minuts el quilòmetre i que vaig acabar els 31,097 quilòmetres en poc més de 2 hores 35 minuts. Si voleu veure només la classificació de la Mitja, busqueu el dorsal 18.586.