L’Estela, que és membre de la plataforma Gràcia cap a On Vas?, ha explicat a ‘El matí de Barcelona‘ que veu incoherent que es construeixi el pàrquing en un moment en què s’està treballant per pacificar el trànsit a la Vila de Gràcia. Creu que no s’ha de promocionar que es vagi a comprar en cotxe. D’altra banda, el portaveu de la junta de comerciants del mercat, Geroni Magrans, argumenta que els clients volen anar al mercat a fer la compra setmanal i carregar-la al cotxe. Afegeix que cada comerciant fa una aportació econòmica —entre 150 i 200.000 euros— per reformar les instal·lacions i volen que es rehabiliti tenint en compte les necessitats de la clientela.

En aquesta mateixa línia, Magrans defensa que s’instal·li un súper a l’interior del nou mercat. Diu que, d’aquesta manera, es podran comprar tots els productes necessaris en un mateix lloc i la gent no s’haurà de desplaçar a altres punts del barri. Per contra, des de Gràcia cap a On Vas? temen que l’acabarà gestionant una gran empresa que no assegurarà unes condicions laborals òptimes als seus treballadors. A més, creuen que va en contra de la política de foment dels productes de proximitat.

Dos punts, el supermercat i el pàrquing, que el govern municipal ha modificat sobre el projecte inicial. Per un costat, s’ha reduït la superfície destinada a la botiga d’autoservei de 1.100 a 700 metres quadrats, la meitat dels quals s’hauran de dedicar a productes de cooperatives. Per l’altre, s’han eliminat 140 places de les 190 que s’havia previst construir-hi.

Escolta els dos punts de vista aquí: