L’actualització del model lingüístic de l’ensenyament a Catalunya presentada pel Departament d’Ensenyament ha generat força crítiques des dels diferents protagonistes del sector. El document planteja l’aprenentatge i l’ús de les llengües amb un enfocament plurilingüe i intercultural. Segons el text, cada centre educatiu, seguint el seu projecte lingüístic propi, pot incorporar blocs de contingut curricular en castellà i planificar activitats orals en aquesta llengua en entorns amb forta presència de la llengua catalana. El model ha rebut crítiques com  la de la Plataforma per la Llengua, preocupada davant la possibilitat que el nou model comporti un deteriorament de la competència lingüística en català en l’alumnat d’algunes àrees de Catalunya. En el mateix sentit es pronuncien els mestres.

N’hem parlat amb Ramon Font, portaveu del sindicat majoritari d’ensenyament USTEC-STEs (IAC), Carme Junyent, professora de lingüística a la Facultat de Filologia de la UB i Pau Vidal, escriptor, lingüista i traductor. Consideren que la immersió lingüística no s’està aplicant completament i que els alumnes a la secundària fan moltes de les classes en castellà.

També  ha  intervingut en la conversa Francesc Marco, representant de la Plataforma per la Llengua. Pots seguir aquí tota la conversa.