Entrevistat al programa informatiu ‘Les notícies de les 10’, de BTV, el professor Xavier Fageda ha explicat que perquè una aerolínia pugui tenir pes “ha d’anar de la mà de l’ens gestor de l’aeroport” i considera que aquesta situació en el cas de Spanair no s’ha donat. Sobre si Ryanair o Vueling podrien prendre les regnes per convertir Barcelona-el Prat en un “hub” internacional, Fageda considera que són dues aerolínies amb capacitat per captar turistes, però que “el que es necessita per crear un ‘hub’ és atreure les empreses”.

La decisió de Foment d’aturar la privatització dels aeroports espanyols

El professor de la UB també es mostra sorprès pels arguments que el Ministeri de Foment ha donat per aturar el procés privatitzador dels aeroports de Barcelona i Barajas. Segons Fageda “la competència és necessària i habitual en altres països”.

Les subvencions públiques a les aerolínies

Fageda també es mostra crític amb les denúncies que altres aerolínies i determinats sectors han fet de les ajudes que Spanair ha rebut per part de les administracions catalana i barcelonina. Fageda ha recordat les subvencions que també ha rebut Ryanair, una de les veus més crítiques amb Spanair.