En aquesta farmàcia, han implantat el WhatsApp com a canal de comunicació directe amb els clients. Per aquest motiu, l'aplicació forma part de l'entorn de treball dels farmacèutics. NÚRIA ESPONA, titular de la Farmàcia Catalunya "Nossaltres estem dispensant normalment, i com que tenim aquí minimitzat l'aplicació del WhastApp anem veient si n'arriben alguns. Ara veig, per exemple, que en tinc un. Doncs volia saber si per les 3 podríeu tenir el producte de Siken bebida de cacao con fibra. Necessitaria dues caixes siusplau. Moltes gràcies. El que hem vist és que totes les consultes que teníem abans per telèfon o per e-mail, la majoria s'estan passant al WhatsApp". Tot i que el WhatsApp no permet materialitzar una venda, sí que la facilita. Els experts el consideren un servei addicional per al client. VANESSA BRAVO, directora de comunicació de Zuk "Sí que pot tenir un retorn de vendes si està enfocada la seva comunicació cap a la venda, per exemple, doncs fent comandes que es poden arreplegar després o, per exemple, qualsevol altre tipus de servei o pressupostos que també es poden demanar a través d'aquesta eina". Una eina que aquesta sabateria fa servir per resoldre els problemes amb els compradors. En aquest cas, el departament d'atenció al client és qui rep la petició i estableix una conversa amb l'interessat... AUGUSTO POU, responsable botigues Un Paso Más "El WhatsApp el que fa és fidelitzar la relació entre client i empresa i sobretot és la gent que no té temps de passar les botigues, perquè té molt de treball o, alhora de comprar online, no porta la targeta o es queda clavat en algun pas, hem aconseguit, gràcies al WhatsApp, unes tres quatre o cinc vendes diàries que en principi estarien perdudes". En cas de voler un canvi de model o de número, el personal del departament d'atenció al client és l'encarregat d'anar a les botigues i fotografiar les sabates disponibles per enviar-les, via WhatsApp, al client, com si es tractés d'un amic que l'aconsella.

Un exemple de les utilitats del WhatsApp a l’hora d’estimular les vendes és la farmàcia Catalunya, els propietaris de la qual han implantat aquesta eina com a canal de comunicació directa amb els clients. Per aquest motiu, l’aplicació forma part de l’entorn de treball dels farmacèutics. La tenen minimitzada en una pestanya de l’ordinador que els alerta quan arriba un missatge. La titular de l’establiment, Núria Espona, explica que reben uns 10 whatsapps al dia, la majoria, comandes de productes i consultes sobre interaccions de medicaments. Espona diu que “les consultes que tenien abans per telèfon o per correu electrònic, arriben ara per WhatsApp”. Quan el producte s’encarrega a través d’aquest servei, els compradors tenen preferència sobre els clients que hi ha la botiga i se’ls l’entrega de manera immediata.

El que no permet WhatsApp encara és materialitzar una venda, tot i que sí que la facilita. Per la directora de l’agència digital Zuk, Vanessa Bravo, “pot tenir un retorn en vendes si serveix per fer comandes o per enviar pressupostos”.

Un altre exemple és el de les sabateries Un Paso Más, on fan servir l’eina per resoldre dubtes i problemes dels compradors. El departament d’atenció al client és qui rep la petició i estableix una conversa amb l’interessat, habitualment perquè aquest no troba el model o la talla que busca, vol un canvi o té dificultats per comprar en línia. El responsable de les botigues, Augusto Pou, assegura que la confiança que genera el WhatsApp permet recuperar “entre quatre o cinc vendes que, si no hi hagués aquest servei tan directe, es perdrien”.