Els vigilants del metro convoquen aturades per Nadal i Cap d'Any en el marc de la vaga general | metro, protesta laboral, seguretat, vaga
Escolta aquesta notícia

El personal de seguretat del metro de Barcelona de les empreses Securitas i Prosegur fa gairebé tres mesos que està en vaga indefinida, que va començar el 23 de setembre, coincidint amb l’inici de les Festes de la Mercè. Ara, el sindicat Alternativa Sindical (dins del comitè de vaga de Securitas) ha anunciat la convocatòria d’aturades de cara a Nadal i Cap d’Any. En concret, Alternativa Sindical demana als vigilants de metro no anar a treballar la nit del 24 de desembre, el dia 25, la nit del 31 i l’1 de gener.

Millores salarials i laborals

David Boullosa, membre del Comitè de Vaga d’Alternativa Sindical, ha explicat a betevé que no hi hagut cap avenç en les negociacions amb les empreses de seguretat des que va començar la vaga indefinida. Els treballadors denuncien que els sous estan congelats des de fa 20 anys i demanen augments salarials significatius i millores de les condicions de feina, que actualment consideren “precàries”.

Actualitzar els protocols

Alternativa Sindical i la resta de sindicats que convoquen la vaga indefinida també exigeixen l’actualització dels protocols de seguretat del metro, que consideren que s’han quedat “obsolets”.

Boullosa explica que els protocols actuals provoquen “situacions d’inseguretat entre els treballadors” per afrontar situacions crítiques, com les agressions que pateixen dins de les instal·lacions del metro. Un d’aquests atacs va passar a finals de novembre, quan cinc vigilants de seguretat van ser ferits arran d’una agressió a l’estació de la Trinitat Vella.

En aquest sentit, el sindicalista precisa que una de les reivindicacions demanades és incorporar “les patrulles de dos agents” per fer les rondes de vigilància al metro, en lloc del vigilant únic que actualment s’aplica.

Serveis mínims del 75 %

Els sindicats negocien directament amb les empreses de seguretat, ja que l’Ajuntament de Barcelona recorda que els vigilants de seguretat no són treballadors de TMB i que, per tant, l’entitat no és present a les reunions entre treballadors i empreses. Des del primer dia de vaga indefinida, el Departament de Treball ha fixat uns serveis mínims del 75 %.