L’associació de verificació de dades Verificat ha alertat al betevé directe de l’encariment de la cistella de la compra per Nadal respecte a l’any passat. L’informe anual de l’Organizació de Consumidors i Usuaris (OCU) assenyala que “la cistella de la compra ha augmentat gairebé un 5 % respecte al 2023“, assenyala Marc Masip, editor en cap de Verificat. En el mateix estudi, es remarca que “la cistella nadalenca és ara un 50 % més cara que el 2015“.

L’OCU també ha analitzat la pujada de preus en un sol mes, “entre novembre i desembre del 2023, un període en què de mitjana els preus van pujar un 10 % en 30 dies aprofitant Nadal”. Marc Masip avança que “els productes que més estan pujant aquest any són els carnis, la xocolata, el peix i el marisc“. Els factors que provoquen el creixement del cost d’alguns aliments són “l’increment de la demanda, la meteorologia, com en el cas de la xocolata, i algunes pràctiques especulatives de les distribuïdores”, conclou Masip.

Comparteix a: