Les entitats Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta han assegurat que les vendes pel pont de desembre han punxat respecte al mateix període de l’any passat. Els comerciants diuen que “ha estat un cap de setmana ressacós” perquè la campanya comercial del Black Friday va ser molt bona. Els dies que s’han registrat més vendes han estat els laborables, com dijous i dissabte passats.

“Ha estat un pont de cinc dies i molta gent ha marxat de vacances”, ha avançat aquest dilluns Salva Vendrell, president de la Fundació Barcelona Comerç en una entrevista radiofònica a ‘Els matins de Barcelona’, de Betevé 91.0 fm. Vendrell ha dit que, s’ha de reconèixer que “no ha estat un gran pont, però tampoc no ha estat dramàtic”. De fet, els botiguers esperaven que aquest pont remuntés les vendes i finalment no ha estat així. Des dels eixos comercials de la ciutat asseguren que les eleccions convocades per al 21 de desembre i la situació política no afavoriran les vendes. Queden 15 dies perquè arribi Nadal i els comerciants destaquen aquest període com el més fort de compres. La previsió de la Fundació és que hi haurà una bona campanya de Nadal.

Menys visitants i menys vendes a les zones turístiques

La directora de Barcelona Oberta, Núria Paricio, ha afirmat que les vendes per a aquest pont han punxat. Segons Paricio, el turisme nacional no ha triat Barcelona i ha marxat a altres ciutats de la península. El motiu ha estat el “conflicte polític”, ha afirmat. Des de l’associació, que aglutina les àrees comercials turístiques, pensen també que els dies que es va celebrar el Black Friday van ser molt bons i que és també per això que aquest pont ha estat més fluix que el de l’any passat. Sobre la campanya de comunicació que va engegar l’Ajuntament per animar els turistes a visitar la ciutat després dels atemptats i del conflicte polític, ha afirmat que és insuficient.