La pandèmia ha afectat de ple molts comerços de Barcelona. Els que ho han tingut pitjor són els que comercialitzen articles que no són de primera necessitat i per això han hagut de reinventar-se. És el cas de la botiga de records de la Catedral, que va veure com baixava en picat el turisme i el negoci perillava. Van apostar per la venda en línia i així han pogut tirar endavant.

Caiguda en picat de les vendes a la botiga

La botiga va obrir a la Catedral fa 32 anys. El fet d’estar ubicada en una de les capelles sempre l’havia beneficiat, ja que molts dels visitants del monument n’acabaven adquirint algun article. Per això la pandèmia va estar a punt de posar fi al negoci.

Bernat Fàbregues, un dels responsables de l’establiment, explica que “després del tancament obligatori que vam fer, quan vam tornar a obrir no ens entrava ningú“. Argumenta que a la gent “li feia cosa visitar monuments, el turisme tampoc no hi era, i per tant les nostres vendes van baixar en picat; representaven un 3, un 5 % de les vendes del 2019″.

Les nostres vendes van baixar en picat, representaven un 3, un 5 % de les vendes del 2019
Bernat Fàbregues, La Botiga de la Catedral

El web, tot un miracle

El 90 % dels clients de La Botiga de la Catedral són turistes. Per això, la frenada de visitants que va comportar la pandèmia es va traduir en una caiguda important de vendes.

Per fer front a la nova situació, van optar per crear un web. “És una cosa que no teníem prevista, perquè ja teníem molta feina, però vam dir: ‘No podem estar quiets, muntem un web'”, explica Fàbregues. Assegura que això “és el que de moment ens està ajudant a poder sobreviure en aquest final, esperem, de pandèmia“.

El web és el que de moment ens està ajudant a poder sobreviure en aquest final, esperem, de pandèmia
Bernat Fàbregues, La Botiga de la Catedral

Ampli assortiment d’articles religiosos

Està especialitzada en la venda de tot tipus d’articles religiosos, com creus, rosaris o figures, i darrerament també ha incorporat joies d’argent.

Tot i que les vendes directes han pujat les darreres setmanes, els responsables de La Botiga de la Catedral ho tenen clar: a partir d’ara combinaran les dues maneres de negoci, la presencial i la virtual.