Port de Barcelona

Tot i les negociacions fins a última hora, finalment no hi hagut acord i els amarradors han iniciat una vaga indefinida aquest dilluns 17 de gener. Afecta al voltant de 104 treballadors d’Amarres de Barcelona, segons la secció sindical de CGT Mar i Ports.

A primera hora els piquets han bloquejat les entrades al port de Barcelona, a la zona de mercaderies. Els sindicats han criticat els serveis mínims, que qualifiquen d'”abusius”.

Un grup de manifestants també s’han dirigit fins al World Trade Center, on estava de visita la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez.

Més personal i unificació salarial

L’empresa encarregada de subministrar els serveis d’amarratge dels grans vaixells al port ha convocat aquesta aturada per reclamar més efectius a la companyia, una unificació salarial entre empleats procedents de les empreses Mooring i Cemesa, i increments salarials d’acord amb l’evolució de l’IPC. Una altra de les reclamacions és que s’actualitzi el conveni col·lectiu, que actualment és dels anys 90 i que recull sous i condicions d’aleshores i no fa diferències entre categories.

El comitè d’empresa: “Això havia d’esclatar”

Des del comitè d’empresa insisteixen que fa anys que la situació és precària i que “això havia d’esclatar”. En aquest sentit, expliquen que volen fer la seva feina amb “seguretat i tranquil·litat”, però que “tal com ho estan plantejant, és impossible”. De fet, un dels grans esculls és el nombre de personal mínim que demanen. Els treballadors consideren que són imprescindibles 18 persones, les 24 hores del dia, els 365 dies a l’any.

Quines són les tasques dels amarradors?

Les tasques d’aquest col·lectiu consisteixen a amarrar i desamarrar els vaixells de càrrega i creuers. Per exemple, quan arriba un buc de gran eslora al port de Barcelona, els portuaris són els encarregats d’ajudar a amarrar-lo amb un bot a proa i un altre a popa, empenyent-los fins que queden abarloats al moll. Paral·lelament, des de terra i amb l’ajuda de vehicles, es fixen les amarres al norai, també des dels dos extrems del vaixell. Per a aquestes maniobres, es requereixen almenys vuit persones, dues per cada punt. A banda, també s’encarreguen d’ajudar en els relleus de les tripulacions i aprovisionaments.