La policia portuària s’ha desplegat a les portes de les terminals de contenidors per minimitzar l’impacte de la vaga encoberta. De moment, segons el Port, no hi ha hagut cues a les rondes ni als accessos al port, però sí que s’han acumulat cues de transportistes a les entrades de les terminals de contenidors. S’han habilitat espais lliures perquè els camions hi puguin estacionar mentre esperen poder accedir a les terminals.

El Comitè d’Empresa dels estibadors ha negat que hi hagi una vaga encoberta però han admès que els treballadors estan “indignats i decebuts” amb les intencions  del Ministeri de Foment.  Actualment al port hi treballen 1.040 estibadors. El col·lectiu és l’únic que no està obert a la llibertat de contractació. Però aquesta situació pot tenir les hores comptades perquè el Govern espanyol prepara un reial decret llei que, d’acord amb l’exigència de la Unió Europea, haurà d’adaptar el sistema portuari a la normativa de lliure competència.

Els treballadors creuen que el procés suposarà un acomiadament massiu i proposen que es faci un registre d’estibadors amb un nivell formatiu adequat que puguin tenir preferència a l’hora de ser contractats. Segons Albert Gil, membre del Comitè d’Empresa, l’anterior ministra de Foment, Ana Pastor, els va prometre que “no hi hauria un decret llei, sinó una reforma consensuada”. De fet, segons els treballadors ja portaven dos anys acordant-la. Per això, reclamen que totes les parts assumeixin els compromisos adquirits.