Durant quatre dies la rambla de Santa Mònica canviarà d’aspecte per acollir un escenari dedicat exclusivament a la gastronomia. Els millors restaurants de la ciutat, i també molts establiments que són de la Rambla, bars i pastisseries portaran al carrer part de la seva cuina. El visitant es trobarà amb quatre categories que podrà tastar: les cuines d’autor, les tradicionals, tapes i “platillos” i pastisseries. L’oferta serà de primer nivell amb la participació de restaurants com Saüc, Tickets, Via Veneto, Ther Mirror, Gaig, Suquet de l’Almirall i El Filete Ruso, entre altres propostes. El públic també podrà tastar el dolç de reconegudes pastisseries de la ciutat com Escribà, Bubó, Canal, Oriol Balaguer, Baixas i Épicerie. I, per acabar, tampoc no hi faltaran les cartes dels cafès.

La Rambla amb gespa

La Rambla es transformarà en una catifa de gespa artificial on s’instal·laran les zones de pícnic. Les casetes gastronòmiques, totes de fusta, presentaran les tapes als visitants. També hi haurà un espai dedicat a les begudes i barres de 150 metres. La previsió és que es venguin unes 90.000 tapes i entre 70.000 i 100.000 begudes. Com que es preveu una gran afluència de públic, s’habilitaran fins a 20 taquilles per comprar els tiquets i també banys públics per als quatre dies que durarà la fira, que funcionarà des de mig matí fins al vespre. El festival culinari l’organitza l’associació Amics de la Rambla i el Grup GSR, que esperen repetir la iniciativa un cop l’any quan arriba l’estiu. Per celebrar aquesta primera edició s’han invertit un milió d’euros.

Apropar la Rambla als barcelonins

Aquest és el primer gran acte que s’organitza per recuperar el visitant barceloní a la Rambla. El president d’Amics de la Rambla, Joan Oliveras Bagués, ha afirmat que aquesta via tan emblemàtica vol recuperar l’atractiu per al ciutadà. Bagués ha assegurat que amb la fira gastronòmica és busca un “equilibri entre el ciutadà i el visitant”. També la tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica, Sònia Recasens, s’hi ha referit en el mateix sentit: “Volem que el resident faci seus espais ‘conquerits’ pel turisme”. Aquesta activitat forma part del nou Pla cor que treballa en aquest sentit. Per captar l’atenció dels barcelonins s’ha engegat una campanya promocional a través dels Mercats de Barcelona, també des de Turisme de Barcelona, amb banderoles al carrer i a les xarxes socials de Twitter: #tastalarambla i també de Facebook.

Concurs de tapes i tallers
Hi haurà un concurs de tapes en què participaran 15 establiments de la Rambla. Crearan un plat per a l’ocasió i que tothom podrà tastar per 3,5 €. A banda del concurs, també s’han organitzat tallers a l’Arts Santa Mònica amb ponències gastronòmiques i la participació de reconeguts cuiners de Barcelona.

Durant aquests dies la fira de la gastronomia conviurà amb les estàtues humanes que treballen al final de la Rambla. El que s’anul·larà durant el cap de setmana del 14 i 15 de juny serà la fira dels artesans.