La Conny és una conserge robot. Parla moltes llengües i és capaç d'interactuar amb qualsevol que s'hi dirigeixi. Pot fer recomanacions, entendre el sentit de l'humor i respondre preguntes sobre l'hotel o el que hi ha als voltants del hotel. Avui dia ja s'està provant en alguna cadena hotelera i d'aquí a cinc anys, pronostiquen els seus creadors, serà d'ús generalitzat. JUAN ANTONIO ZUFIRIA, director general IBM Global Technology a Europa "Hay hoteles que tienen esto, en los que estamos probando. Obviamente hay que todavía madurar más la etcnología, pero es una realidad que hoy está presente en el mundo." Ha estat el primer ponent del congrés sobre turisme intel·ligent. I, a part d'aquest exemple, n'ha posat d'altres que defineixen perfectament el concepte. JUAN ANTONIO ZUFIRIA, director general IBM Global Technology a Europa "Cuando voy a visitar una ciudad y esto ya existe, voy a tener en mi teléfono móvil un asistente que sabe de mis preferencias, de qué humor estoy y me va sugiriendo las cosas que podría visitar o no, que me podrían gustar o no en mi experiencia como turista cuando visito una ciudad, como Barcelona." Uns avenços que no només busquen experiències impactants per al visitant, sinó que també s'ofereixen com a eines per fer més sostenible el turisme. JOSÉ ANTONIO PÉREZ-ARANDA, director de l'Smart Tourism Congress Barcelona CETT "Es parla molt de la capcitat de càrrega de la ciutat. Tenim sensors que estudien com es mou el turisme a la ciutat de Barcelona. En temps real podem saber quin nombre de turistes hi ha al voltant de la Sagrada Família o saber quins trajectes fan els creueristes. Els alemanys cap aquí, els xinesos, cap allà i això pot fer prendre decisions als comerços de la ciutat." I tot això gràcies a la tecnologia mòbil o als pagaments amb targetes als comerços. En el congrés, que és la primera vegada que es fa, hi participen uns 250 professionals i acadèmics. "El congreso nos va a ayudar a entender mejor por una paret por donde va la tecnología, por donde va el mundo." "Intercanviar experiències d'altres universitats, de gent del món professional." "Conocer un poco qué se está manejando en el mundo turístico." La trobada ha estat organitzada pel Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT de la Universitat de Barcelona.

El futur és present ja al món del turisme. Diverses les cadenes hoteleres ja fan proves pilot amb dispositius tecnològics i tot fa pensar que d’aquí a pocs anys se’n farà un ús generalitzat. El congrés, promogut per la Càtedra de Turisme Hoteleria i Gastronomia (CETT-UB) pretén compartir tots els avenços en aquest sector.

Segons el director del congrés, Jose Antonio Pérez-Aranda, “es tracta de fer arribar al sector turístic, totes les iniciatives i el coneixement expert que s’està desenvolupant entorn d’aquesta temàtica. Hi ha molt interès a crear experiències que siguin molt impactants per al turista“. Pérez Aranda afegeix, també, que “es parla molt de la capacitat de càrrega de la ciutat i tenim sensors que estudien com es mou el turisme a Barcelona. En temps real podem saber quin nombre de turistes hi ha al  voltant de la Sagrada Família o saber quins trajectes fan els creueristes”, cosa que s’aconsegueix, diuen, amb la tecnologia mòbil o amb els pagaments de les targetes de crèdit en comerços. L’Smart Tourism Congress Barcelona CETT és la primera vegada que es fa i s’acabarà l’11 de novembre.