El turisme esportiu a Barcelona —el conjunt de visitants que venen com a participants o espectadors d’un esdeveniment esportiu— representa prop del 20 % del total de turistes de la ciutat i, de mitjana, gasta un 12,8 % més. Aquestes són algunes de les dades que revela un estudi de l’Observatori del Turisme de la ciutat. Segons aquest estudi, a més, les persones que visiten la ciutat motivades per un interès esportiu tenen una estada un 25,5 % més llarga que la resta de visitants. Aquest tipus de turisme té un pes important a la ciutat especialment entre els mesos de maig i octubre, quan es concentren esdeveniments esportius com la Marató, la Mitja Marató i el Gran Premi de Fórmula 1.

“Esdeveniments com la Copa Amèrica, que a Barcelona reunirà per primer cop sis equips de sis països diferents, ens reforcen com a marca associada a l’esport“, ha destacat Eduard Torres, president de Turisme de Barcelona. “Des de l’Ajuntament s’està fent una aposta estratègica per atreure esdeveniments esportius de projecció internacional”, ha destacat Xavier Marcé, regidor de Turisme i Indústries Creatives.

El calendari esportiu de Barcelona

De fet, la Copa Amèrica se celebrarà per primera vegada a Barcelona l’estiu del 2024 i s’espera que aplegui 950 milions d’espectadors i que tingui un impacte econòmic superior als 1.000 milions d’euros. Abans, però, aquest 2023 la ciutat també acollirà la primera i la segona etapes de la 78a edició de La Vuelta. Però, a més, el calendari esportiu de la ciutat ja recull grans esdeveniments que porten milers de participants: per exemple, l’edició del 2019 (abans de la pandèmia) la Zurich Marató Barcelona va tenir més de 17.000 participants, el 49 % dels quals eren estrangers. També l’última edició de l’Iron Man tenia un 89 % de participants estrangers i la cursa Extreme Barcelona del 2022 va comptar amb 400 esportistes de 28 nacionalitats diferents.