El model turístic que hi ha actualment a Barcelona, la caiguda de visites d’aquests turistes i les mesures per fer abaixar la corba de coronavirus estan posant contra les cordes molts negocis barcelonins. Marian Muro, directora general de Turisme de Barcelona, ha qualificat “d’absolut desastre” la situació actual. Per aquest motiu ha demanat l’aixecament “tan aviat com sigui possible” de les restriccions que afecten els negocis de la ciutat: “La situació és alarmant. El sector de la restauració implica un gran nombre de llocs de treball i els hem de protegir. Si no, deixaran d’existir”, ha afirmat.

Mur també reclama la creació de corredors aeris segurs per reduir l’impacte de la manca de turisme a la ciutat “Barcelona ha de poder tenir connectivitat aèria. Això és economia, és negoci, és confiança i és seguretat”, ha assegurat.

Barcelona ha de ser atractiva per als barcelonins

Turisme de Barcelona confirma que una de les zones més afectades és el centre de la ciutat. Asseguren que bona part dels barcelonins “no el senten com a seu” i que, per tant, no visiten uns locals que s’han orientat bàsicament al públic extern “podríem dir que el centre de la ciutat ha estat, durant molts anys, territori turístic”, ha explicat Muro. Per aquest motiu proposen fer un canvi del model. “Aquest punt no és exclusiu de la pandèmia. Hem de retornat la ciutat de Barcelona als seus residents”, ha explicat.

rambla catalunya sense terrasses

Incrementar el nombre de visitants estatals

En paral·lel, l’entitat proposa fer una campanya per atraure els turistes estatals. L’any 2019, un 16 % del turisme total de Barcelona arribava d’altres punts de l’estat. Volen augmentar la quota de turistes estatals fins a un 20 % en els pròxims dos anys. “Ens hem de mostrar com una Barcelona viva, amb molts continguts, on passen coses contínuament”, ha afirmat.

L’aposta pel turisme xinès

La directora de Turisme de Barcelona ha explicat que actualment s’ha posat el focus en dos mercats: el sud-est asiàtic i els Estats Units. Volen incrementar en un 10 % el negoci en els pròxims dos anys. De fet, actualment estan formant 2.000 agents de viatge xinesos per tal que coneguin els punts forts de Barcelona, els seus actius i el seu valor afegit.