Les macrobotellades, els aldarulls i actes vandàlics d’aquest cap de setmana de la Mercè no han agradat gens al sector turístic i, en particular, a Turisme de Barcelona. El president, Eduard Torres, ha estat taxatiu: “El sector no es mereix que com a barcelonins produim aquestes imatges”. Considera que “són inacceptables” i reconeix que la projecció que es dona a l’exterior “no és la que volem”. Per això, ha demanat “solucions ja”.

“La minoria no es pot imposar a la majoria”

Torres ha condemnat els fets i ha assegurat que cal que la societat barcelonina es qüestioni si aquesta és la imatge que vol donar de la ciutat. En aquest sentit, el president de Turisme de Barcelona ha insistit que cal “pensar en els valors democràtics, el relat de ciutat cívica i el nostre model de convivència”.

La societat barcelonina no és el que hem vist i la gran majoria no està alineada amb aquestes imatges. La minoria no es pot imposar sobre la majoria.
Eduard Torres, president de Turisme de Barcelona

També ha reclamat solucions a la Generalitat i l’Ajuntament i que es creiï una taula en què estiguin representades les administracions, però també els sectors empresarials.

Piruletes per demanar civisme als visitants

Turistes amb les piruletes de Turisme de Barcelona a la plaça de Catalunya

Unes declaracions que ha fet coincidint amb la presentació d’una campanya Turisme de Barcelona per donar la benvinguda als visitants i reclamar civisme. Amb motiu del Dia Mundial del Turisme, que se celebra aquest dilluns, es repartiran entre els turistes 6.000 piruletes en forma de cor i amb el missatge “Barcelona et dona la benvinguda, cuida-la” amb un doble missatge d’acollida, però també de crida al civisme de les persones que visiten la ciutat.

Les piruletes es repartiran en cinc punts de la ciutat que són un reclam per al turisme: la plaça de Catalunya, la Sagrada Família, el Parc Güell, el passeig de Gràcia i la Catedral.

PIMEC insta a defensar “la marca Barcelona”

Per la seva banda, PIMEC també ha apel·lat a la responsabilitat de les administracions competents. En un comunicat publicat aquest dilluns, la patronal proposa “intensificar els espais de participació institucional” per resoldre la problemàtica i “defensar la marca Barcelona”, una marca que és “referència mundial” i que ara “no es pot perdre per manca de responsabilitat i determinació”.

També considera que la “sensació d’impunitat” dels darrers dies a la ciutat “no només denigren el municipi, sinó que també té conseqüències directes en el teixit productiu”. En aquest sentit, demana que elaborin “plans de contenció” per compensar els comerços saquejats.