Campanya Turisme Barcelona congressos

(ACN / Redacció) El Consell General de Turisme de Barcelona ha acordat un increment del 22 % de les accions de promoció adreçades als mercats emissors més estratègics com el nord-americà, l’Orient Mitjà, Turquia o alguns dels mercats del sud-est asiàtic “que supleixen el mercat rus”, des de l’esclat de la guerra d’Ucraïna.

El consorci, que té finançament públic i privat, ha aprovat un pressupost per al 2023 de 44,35 milions d’euros, gairebé dos milions més que l’any passat (+4,7 %). Aquests comptes no inclouen els 1,48 milions d’euros de l’Ajuntament per accions finalistes i que preveu la recuperació de l’activitat de comercialització de productes i experiències, i un augment de l’activitat de congressos per part del Barcelona Convention Bureau.

L’any “de la recuperació” turística

Amb aquests pressupostos, Turisme de Barcelona afronta l’any que ha de ser “el de la recuperació” pel sector turístic. I és que s’espera l’obertura completa de les fronteres a escala mundial, amb l’única incògnita de saber exactament el moment en què es produeix l’obertura total d’Àsia, en especial de la Xina.

A més, Turisme de Barcelona tindrà per davant, per començar, l’inici del pla de promoció de diversos esdeveniments. El primer, el de la Copa Amèrica, però també la Volta Ciclista i les efemèrides del pintor Pablo Picasso i l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner.