Roda de premsa de treballadors subcontractats de Nissan a la seu del Col·lectiu Ronda

(ACN) 295 treballadors subcontractats per Nissan han iniciat un procediment de reclamació judicial per cessió il·legal de plantilla a les instal·lacions de la Zona Franca. El col·lectiu, format principalment per personal d’Acciona, assegura que fa anys que són “moralment” treballadors de Nissan i han alçat la veu ara, un cop l’empresa ha decidit tancar les fàbriques catalanes.

Tot i que la marxa de l’automobilística farà que aquests treballadors subcontractats perdin la feina, no formen part del procés de consultes de l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) iniciat fa una setmana. Per a aquest motiu es trobaran amb pitjors condicions de sortida que els treballadors que cobren la nòmina directament de Nissan, ha dit Juanma Seco, membre del Comitè d’Empresa d’Acciona.

L’advocat del Col·lectiu Ronda que assessora els treballadors, Josep Pérez, ha dit que amb la demanda de cessió il·legal busquen denunciar “que els treballadors que fan l’activitat principal són treballadors de Nissan perquè estan inserits en l’estructura organitzativa de la cadena de muntatge del vehicle, des de l’aprovisionament fins a la finalització”. Pérez ha afegit que si no s’aconsegueix que un jutge declari que els subcontractats són treballadors de Nissan es veuran abocats a ser acomiadats amb una unes condicions que “no tenen res a veure” amb les indemnitzacions que rebrà la plantilla de l’empresa.

281 demandes de treballadors d’Acciona

La por a perdre la feina és la raó per la qual els treballadors subcontractats de Nissan no han fet el pas fins ara. La incertesa que provoca el tancament de les fàbriques ha provocat, però, que més de la meitat de la plantilla de 500 treballadors d’Acciona firmin la demanda. Aquesta empresa treballa per Nissan des del 2007 i s’encarrega de serveis logístics que van des de la descàrrega de camions fins a la recollida de contenidors buits i caixes. En total, han reclamat 281 treballadors d’Acciona i 14 més de Segula.