treballadors neteja
Imatge d'arxiu
Imatge de l'autor/a
Escolta aquesta notícia

(ACN) El govern de la Generalitat confirma que l’empresa de la netejadora del servei municipal de Barcelona que va morir dissabte després de treballar en plena onada de calor no ha comunicat que es tracti d’un accident laboral. “Va perdre la vida a casa seva i no hem rebut cap comunicat de l’empresa qualificant-lo com a accident laboral”, ha confirmat el secretari de Treball, Paco Ramos.

En una roda de premsa aquest dimecres, Ramos ha afegit que el govern “lamenta que totes les morts estiguin catalogades com a accident de treball” i ha assegurat que si la mort s’hagués produït a la feina, Inspecció de Treball hauria actuat d’ofici, com en totes les defuncions laborals.

En espera de l’autòpsia

Ramos ha dit que estan “en espera del que digui l’autòpsia i que es pugui establir o no una relació de causalitat” amb la feina que feia. El secretari de Treball ha afegit que “qualsevol membre de la família o de qualsevol sindicat pot instar a un procediment davant de l’Institut Nacional de Seguretat Social per identificar que aquesta contingència tingui causalitat o no”.

38 denúncies per altes temperatures a la feina

D’altra banda, el Departament ha assegurat que Inspecció actuarà “de forma immediata” quan rebi una denúncia que avisi que les companyies no compleixen la llei en condicions de temperatures extremes. Al llarg d’aquest any, el cos laboral ha rebut 38 denúncies per altes temperatures a la feina. Durant el 2024, se’n van registrar 264.

“Les empreses són les responsables de garantir que el treball es desenvolupi en condicions de salut idònies”, ha dit Ramos, que ha afirmat que no es pot concretar una temperatura a partir de la qual no es pot anar a treballar perquè “serà diferent una situació de treball en una oficina que al carrer o acompanyada de major o menor humitat”.