TMB ha implantat un segon tram de túnel habilitat per exercir-hi publicitat dinàmica visible des de l’interior dels trens. Des d’aquest dilluns les persones usuàries d’aquest transport poden veure l’espot, de 10 segons de durada i que es troba entre les estacions d’Espanya i Rocafort, en sentit Fondo. Es tracta de la mateixa tecnologia de LED sincronitzats que ja funciona a l’L5, entre les estacions de Diagonal i Hospital Clínic, en sentit Vall d’Hebron.

Amb els dos trams en funcionament, es calcula que seran 1,2 milions el nombre d’impactes potencials setmanals que poden obtenir els continguts en aquest format. Des del setembre, quan es va començar a explotar comercialment, una vintena de primeres marques han utilitzat la publicitat dinàmica del tram de l’L5 per difondre els seus productes i serveis.

Segons el contracte amb l’empresa promotora, Adtrackmedia, pot instal·lar-se un tercer tram en una altra ubicació de la xarxa pendent de determinar. Amb tres trams en funcionament, TMB estima un retorn econòmic de com a mínim 214.000 euros anuals.

Una publicitat amb 300 barres de LED

L’espot inaugurat aquest dilluns disposa de 300 barres de LED, amb un espai entre si de 52 centímetres i connectades a un quadre de comandament i altres equips situats en una cambra de comunicacions a l’estació d’Espanya.

Segons TMB, el vídeo que es reprodueix té una resolució d’alta definició i es refresca a una cadència de 30 “frames” per segon.