L'objectiu s'haurà acomplert en un 98%. El passeig de Gràcia lluirà pràcticament renovat la nit del 4 de desembre. LLUÍS SANS, president de l'associació d'Amics del Passeig de Gràcia "La farem amb el passeig renovat, amb una remodelació modèlica. Haurem complert el termini i estarà llest excepte la rampa del pàrquing de Saba." Amb el calendari d'obres superat, ara tots els esforços se centren a organitzar una nit que tindrà el cinema com a leitmotiv i l'actriu Teresa Gimpera com a padrina. Hi participaran 57 establiments, 10 hotels i 14 restaurants, xifres similars a l'any passat. També es repeteix el pressupost, de 160 mil euros de capital privat. En el capítol de les novetats s'estrenen com a espai els Jardins de Salvador Espriu, que acolliran projeccions de cinema mut amb música d'orquestra. I en una nit del cinema no hi podia faltar una referència a la cerimònia dels Oscar. El Palau Robert es convertirà en el Robert Theatre, i s'hi farà una cerimònia en què es donaran a conèixer els finalistes dels Premis Gaudí del cinema català. En el mateix espai també es lliuraran els primers premis a les propostes més treballades entre els establiments participants. Com que les voreres del passeig han guanyat amplada amb la reforma, no caldrà tallar el trànsit del tronc central. Només es restringirà el pas de cotxes a l'altura de la Gran Via per instal·lar-hi un mercat a l'aire lliure.

La Shopping Night Barcelona és la nit dels comerços al passeig de Gràcia, que obren fins a la 1 h de la matinada. “Els clients ens vénen a veure”, ha afirmat Lluís Sans, president de l’associació d’aquesta emblemàtica via, la qual el primer dijous de desembre es vestirà de cinema per a l’ocasió. Per aquelles dates està previst que s’hagin acabat pràcticament tots els treballs de remodelació del passeig, excepte la rampa d’un aparcament del mateix carrer. La reforma, afirma Sans, ha estat “magnífica i modèlica”.

En aquesta edició de la TSNB hi participaran més d’una vuitantena d’establiments, entre botigues, hotels i restaurants, pràcticament la mateixa xifra que l’any passat. La temàtica serà el setè art, que impregnarà la decoració de les botigues i els diferents escenaris de la festa comercial. Enguany el pressupost suma 160.000 euros, més o menys el mateix cost que l’any passat.

El Palau Robert, de gala, oferirà una recepció a actors, actrius i directors de cinema català. Precisament, en aquest espai es donaran a conèixer els tràilers finalistes d’aquesta edició dels Premis Gaudí. En el mateix Palau Robert s’atorgaran els primers premis als botiguers que hagin treballat millor la producció d’aquesta nit comercial.

Els Jardins de Salvador Espriu, més coneguts amb el sobrenom de Jardinets de Gràcia, s’incorporaran a la festa. En aquest espai es projectaran pel·lícules de cinema mut amb música en directe. En aquesta Shopping Night només es tallarà el trànsit del passeig central entre la plaça de Catalunya i la Gran Via de les Corts Catalanes, perquè s’hi instal·larà un mercat a l’aire lliure. A la resta de carrer no caldrà prohibir el pas dels vehicles perquè amb la reforma del passeig de Gràcia s’ha guanyat més espais a les voreres.

A finals de setmana ja estarà disponible l’aplicació The Shopping Night Barcelona, que oferirà als visitants interaccions personalitzades amb propostes quan es trobin en un radi d’uns 50 metres de distància. L’esdeveniment també s’estén a altres indrets de la ciutat i aquest cop viatja al districte de Ciutat Vella. S’ha creat La ruta de les estrelles en què els usaris de l’aplicació mòbil de TSNB podran descobrir alguns dels espais artístics i culturals més reconeguts del Raval, fent parada per exemple al MACBA, al Liceu, al Bar Marsella o a la Granja Viader, entre d’altres. La festa comercial del passeig de Gràcia es podrà seguir a les xarxes socials de Twitter amb l’etiqueta #theshoppingnightbarcelona, a instagram @tsnb_ , a pinterest @tsnb i a Facebook.