El ritme de treball és avui frenètic en una terminal dotada dels últims avenços tecnològics. Aquestes grues automàtiques carreguen i descarreguen contenidors amb tal agilitat que els vaixells més grans s'estan al port menys de 12 hores. Però l'activitat en la que vol ser la porta d'entrada de mercaderies del sud d'Europa encara ha de créixer molt més. La terminal BEST se situa a l'extrem sud del port, a tocar de l'aeroport del Prat. Va entrar en servei el 2012 en una primera fase que va costar 300 milions d'euros. Ara engega la segona etapa, amb una inversió de 150 milions més. Les obres acabaran el primer trimestre de l'any que ve i completaran una terminal de 100 hectàrees. Amb l'ampliació, tindrà un moll d'un quilòmetre i mig de llargària, dimensió que permetrà que hi puguin operar a la vegada cinc vaixells de grans dimensions. Quan estigui acabada tindrà 11 grues pòrtic blanques i vermelles que avui hi donen ja un relleu propi. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Jo sempre dic que fer port és també fer ciutat. Fer ciutat també és fer port. Un port que aprofiti aquest moment d'expansió i de transformació per esdevenir un motor de dinamisme econòmic i social per a tota la ciutat." CLEMENCE CHENG, director general de Hutchison Port Holding a Europa "Això reforça el compromís continu d'HPH amb aquesta terminal i la confiança en Barcelona i la seva economia." El president de la Generalitat ha aprofitat l'acte per llançar un doble missatge a l'Estat en relació amb el port. ARTUR MAS, president de la Generalitat "Més autonomia i més i millor infraestructures. Això és el que necessita aquest port i el que necessita l'economia per fer el que ha de fer, que no és altra cosa que créixer." Una terminal que creix però que encara té mancances. Per als accessos definitius en tren no hi ha data. Foment té previst només, per ara, adjudicar l'accés en carretera a l'estiu.

La terminal BEST és una de les poques que ja funciona amb sistemes semiautomàtics. Gestionada pel grup xinès Hutchison, va començar a funcionar el setembre de 2012. Un cop finalitzi la segona fase d’ampliació durant el primer trimestre de 2015, BEST disposarà de 1.500 metres de moll on podran operar amb fins a cinc vaixells portacontenidors simultàniament.

La superfície de la terminal passarà de les 60 hectàrees actuals fins a les 100. També tindrà 11 grues pòrtic, les blanques i vermelles, que operaran amb els vaixells més grans dels que naveguen avui dia i esdevindrà així l’única terminal de la regió amb aquestes característiques. La inversió d’aquesta segona fase és de 150 milions d’euros.

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha destacat la contribució d’aquesta infraestructura en els bons resultats del port, unes dades que també repercuteixen en el pols i el dinamisme econòmics de la ciutat. “Fer port és fer ciutat i fer ciutat és fer port”, ha destacat Trias.