Des de fa 20 anys, Endesa tenia el servei d’atenció al client subcontractat a través d’Eulen Telemarketing. Però aquesta empresa ha perdut el darrer concurs per renovar el servei. La multinacional Atento s’encarregarà a partir d’ara del servei de teleoperadores, coordinadors i operaris. Eulen va presentar fa un parell de setmanes un expedient de regulació d’ocupació per acomiadar els 362 treballadors fins ara destinats a aquest servei.
L’esperança que tenen alguns afectats és continuar treballant al mateix sector, potser igualment a Endesa, però aquest cop a través d’Atento. La nova empresa que s’encarregarà del servei ja ha començat a fer entrevistes als acomiadats per l’ERO. Tot i així, els treballadors creuen que, en cas que puguin ser contractats per la nova adjudicatària, no podran gaudir de els seves condicions actuals i tampoc podran aprofitar la seva experiència.
Mentre que el comitè d’empresa està negociant amb l’empresa una sortida digna dels treballadors, molts d’ells han decidit tirar pel dret i s’han autoorganitzat. Estan estudiant la seva sitaució laboral amb els advocats del Col·lectiu Ronda. Alhora, els treballadors també s’han organitzat per fer guàrdies davant de l’oficina comercial d’Endesa a la Gran Via, fora del seu horari laboral. Segons denuncien, la companyia elèctrica no ha fet cap moviment per defensar els interessos dels seus teleoperadors subcontractats.
Durant els darrers dies s’han manifestat en diverses ocasions des de l’oficina de la Gran Via fins a les oficines d’Endesa de l’avinguda de Vilanova. Aquest diumenge la convocatòria era oficial. A partir de la setmana vinent, el que faran és una vaga indefinida per exigir que els garanteixin que poden continuar treballant per a Endesa després de 20 anys de fer-ho.