La idea és crear un supermercat que vengui els excedents o productes descartats per empreses d’alimentació, a uns preus d’entre el 50 i el 70 % per sota dels de les grans superfícies. La diferència amb altres projectes que es nodreixen d’excedents és que aquesta serà una botiga com qualsevol altre, on podrà comprar qui vulgui, independentment dels recursos que tingui. A més, tampoc no es nodrirà de voluntaris sinó que els llocs de treball que s’hi creïn els ocuparan persones en risc d’exclusió i aturats de llarga durada.

Les entitats impulsores de la idea (Càritas, Rezero, Nutrició sense Fronteres, Fundació Banc de Recursos i Fundació Formació Treball) estan estudiant casos d’altres països europeus per veure quin seria el més adequat per a Barcelona. En aquesta primera fase, s’està analitzant  els costos, la ubicació i les empreses proveïdores que es necessitarien per assegurar-ne la viabilitat.

El projecte, batejat com De bon profit!, s’ha presentat en un jornada sobre experiències innovadores relacionades amb l’aprofitament alimentari que s’ha fet a la Universitat Pompeu Fabra. Entre els participants, hi havia el fundador de The Real Junk Food Projecte, Adam Smith, i la directora de LeO+ de Càritas Viena, Eva Schiwaiger.