Es van concebre com a "souvenirs" de qualitat que s'identifiquessin clarament amb el país. I tres anys després, el consorci de comerç de la Generalitat els qualifica d'èxit rotund. La marca Empremtes de Catalunya s'ha sabut fer un lloc entre tanta competència. I, des que va obrir la botiga al carrer dels Banys Nous, l'any 2010, les vendes no han parat de créixer. MIQUEL RODRÍGUEZ, gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat "L'any 2011 va doblar la facturació de 2010, el 2012 més d'un 30% del 2011 i durant el 2013 estem en un vint-i-tants percent de facturació respecte del 2012. El balanç que en fem és magnífic." Tant és així que cada cop més artesans volen que les seves peces formin part del catàleg d'Empremtes de Catalunya. Si al principi hi havia uns 500 productes, ara n'hi ha prop de 2.000. I, pel que sembla, atrauen els turistes. "Primero porqué veía que son productos típicos de aquí y luego con diseño." "Serà un regal diferent per als meus amics de Brasil. És molt bonic i no l'he vist a cap dels llocs que he visitat." El cost de les Empremtes dista bastant dels típics records que omplen els aparadors de la majoria de botigues del centre, força més assequibles. Aquí els regals estrella són uns altres. "Bàsicament es venen les samarretes del Barça i el producte Gaudí, el mosaic. Tenim les flamenques d'Espanya i poca cosa més. La Sagrada Família..." I qui hi entra, generalment, es fixa més en el preu que en la qualitat. "Sí, perquè tenim un pressupost marcat. I ens hi volem mantenir." Finalment s'han decidit per una bola de neu de la Sagrada Família... I un toro disfressat a l'estil Gaudí.

Les vendes de la botiga d’Empremtes de Catalunya, que fa tres anys va obrir les portes al carrer dels Banys Nous, no han parat de créixer. El gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat, Miquel Rodríguez, explica que la facturació de 2011 va doblar l’aconseguida en el primer any. Les vendes van créixer un 30% el 2012 i tot apunta que la tendència a l’alça es repetirà enguany.

El catàleg recorre les diferents etapes històriques del país a través de records artesanals. També hi ha representades les tradicions que conformen la identitat catalana, per exemple els castellers, els gegants, bastoners i puntaires. Els compradors en valoren el disseny i l’originalitat.

Tot i els bons resultats, l’oferta artesana no ha destronat els toros, les sevillanes i objectes revestits amb  trencadís gaudinià de les botigues de records. El principal avantatge que hi troben els turistes és que l’oferta és més assequible, encara que no tots els “souvenirs” siguin autòctons.