JOAN TORROELLA, director de turisme de l'Ajuntament de Barcelona: "Incrementar l'ús, per part dels ciutadans de Barcelona, de les instal·lacions dels hotels millora la percepció que té la ciutadania del turisme. Millora la comprensió que pot tenir dels visitants i millora les sinèrgies que es produeixen entre sí i obre un extraordinari gaudir pels ciutadans de barcelona en unes instal·lacions que són de primera línia". JORDI CLOS, president del Gremi d'Hotels de Barcelona: "Ja va ser un èxit l'any passat. Vam comptar amb 52 hotels i aquest any passem a 60 i com jo deia representa el 20% de tots els hotels de la ciutat, que no tots ells tenen terrasses. La referència important la veurem en com vàrem començar i com estem. Vam començar fa 4 anys amb 32 hotels i pràcticament hem doblat.

A punt d’estrenar-se la temporada d’estiu, el Gremi d’Hotels de Barcelona ha presentat la quarta edició de la Setmana de les Terrasses amb més establiments que l’any passat. S’ha passat de 52 a 60 hotels que obren les terrasses amb accés lliure perquè les coneguin els barcelonins. Una de les novetats d’enguany és que la iniciativa s’allargarà fins a 10 dies i que inclou dos caps de setmana perquè és quan s’ha detectat que hi ha més públic que els visita.

Superar els 20.000 visitants

El president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos, ha dit que confia a superar els 20.000 visitants que van tenir en l’edició anterior. Segons Clos, amb aquesta iniciativa es vol aconseguir que les “terrasses siguin igual de competitives que altres establiments de la ciutat”. Joan Torroella, de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, ha assegurat que “incrementant l’ús de les instal·lacions dels hotels es millora la percepció que té el ciutadà sobre el turisme”.

Més de 200 activitats programades

Per captar el públic barceloní, els hotelers han muntat diverses activitats que es desenvoluparan als terrats. Bona part de la programació està centrada en la música i la gastronomia, però hi ha altres propostes com espectacles de malabaristes, monòlegs i tallers infantils. Alguns establiments no només centren les activitats als terrats i obren altres espais que habitualment són exclusius per als clients, com els balnearis i l’accés a una exposició egípcia que decora, per exemple, l’Hotel Claris.

Concurs fotogràfic a Instagram

L’organització ha tornat a dir que hi haurà premi per a les millors fotografies que es captin en aquestes 60 terrasses. El concurs es farà a través d’Instagram amb l’etiqueta #avistadhotel14. Cada usuari podrà participar en dues categories, o bé fotografies la terrassa o els vins de la marca promotora d’aquesta iniciativa. Les etiquetes seran: #terrasseshotels14 o #terrassestorres14. Els guanyadors podran passar una nit a l’Hotel Mandarin Oriental o bé un dia a l’Univers Torres per conèixer les instal·lacions i les vinyes de l’empresa.