Les empreses del sector logístic viuen uns dies frenètics. Paquets amunt i avall marquen el dia a dia d’aquests negocis que treballen a correcuita per fer les entregues a temps. El president del Clúster Logístic de Catalunya, Ignasi Sayol, preveu que des del Black Friday i durant tota la campanya de Nadal a Barcelona es faran 5,6 milions d’entregues a domicili, una xifra que representa un augment del 27% respecte d’un altre mes de l’any.

“És molt complex créixer a aquest ritme”

En termes globals, experts del sector assenyalen que el comerç electrònic —és el responsable de generar paqueteria— està creixent darrerament a un ritme d’un 10% anual i, segons Sayol, “ja s’acosta al 9% del comerç mundial”. En aquest sentit, el president del Clúster Logístic de Catalunya assenyala que “tot i que no estem a punt del col·lapse, és molt complex créixer a aquest ritme“, i recorda que, segons les dades globals, si el comerç electrònic arriba al 15% sense que hi hagi hagut cap adaptació logística “la mobilitat de les ciutats pot col·lapsar”.

Increment del 30 % de les plantilles

El sector logístic fa un temps que ha avançat la campanya de Nadal, segons Sayol, per l’increment de compres del Black Friday. Per fer arribar totes aquestes compres als domicilis, aquest any les empreses han reforçat les plantilles un 30 %, en alguns casos fins i tot més. També han augmentat el nombre de vehicles per fer els repartiments.

Alternatives per continuar creixent

El comerç en línia augmenta any rere any. Un autèntic repte per al sector logístic, que ja busca fórmules per evitar morir d’èxit, com ara fer el repartiment d’última milla —aquell que el repartidor fa a les ciutats, per dur-nos el paquet a casa— amb robots, més silenciosos, sostenibles i que no ocupen espai al carrer.

Una de les opcions que planteja Sayol és potenciar els punts de conveniència a botigues convencionals. D’aquesta manera, apunta, en una única entrega es podria atendre a més clients i també es potenciaria el comerç de proximitat. El president del Clúster Logístic de Catalunya considera que aquesta visita permetria als ciutadans descobrir els productes de l’establiment i fins i tot comprar.

Comparteix a: