Joguineria, Nadal 2020

(ACN) El sector de la joguina assegura que no hi haurà desabastiment per la campanya de Nadal. Ho afirma l’empresa IMC Toys, que té algunes de les joguines estrella d’aquestes festes, com els Bebés Llorones, i també ho han confirmat a l’ACN fonts de l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguines. En aquest sentit, apunten que la campanya està programada des de fa mesos i que això ha permès treballar amb una previsió suficient per preveure entrebancs. Tot i que els contenidors amb productes procedents del mercat asiàtic arriben amb un retard que supera el mes i mig, afirmen que el volum de productes necessaris està calculat i que no en faltaran.

La campanya de Nadal arriba en plena crisi pel que fa a les matèries primeres i al transport, que ha generat una distorsió en el mercat i retards en l’arribada de comandes. “Hi ha molt producte que encara és al mar, però no és cert que les joguines no arribaran per Nadal”, explica el CEO d’IMC Toys, Albert Ventura. De moment, el port de Barcelona ha viscut una situació “lleu i puntual” de col·lapse, que es produeix quan hi ha més vaixells que terminals disponibles per descarregar-los.

L’Associació Espanyola de Fabricants de Joguines diu que es tracta d’una situació prevista: “Una campanya tan concentrada en la última part de l’any, amb un alt volum de productes, no es prepara d’un dia a l’altre”, n’assenyala el president, José Antonio Pastor. En aquest sentit, recomana “que el consumidor no es posi nerviós, si el producte que busca no és a la botiga, ha de demanar-lo, perquè arribarà”.