Les classes magistrals en què s'ensenyen receptes per cuinar peix i marisc són unes de les atraccions del Seafood Barcelona. Tot i la presència de companyies estrangeres, les empreses catalanes i espanyoles també trepitgen amb força. I això, malgrat la crisi. El consum de peix a Espanya ha caigut un 8% des de 2008 i això les ha obligat a reinventar-se. JORDI REIXACH, portaveu grup Ros "Fem hamburgueses de lluç i gambes, fem hamburgueses de salmó, fem hamburgueses de bacallà i això amb peix fresc" SANTIAGO MONDEJO, director general grup Marfrío "La gente ya no cocina de forma tradicional. Ahora hay que darlo muy senzillo. Mezclarlo con pastas, con arroces, preparados para microondas, no freír, si no hornear". Les empreses espanyoles també aposten cada vegada més per l'exportació. Un exemple en són els majoristes del Mercat Central del Peix. En els darrers anys els compradors estrangers hi han crescut un 20%. LEANDRE SERRA, president del Gremi de Majorsites del Peix de Mercabarna "Cada vegada ens extenem una mica més, cercant en clients nous i buscant l'equilibri per la pèrdua de consum que ha tingut tothom". Asseguren que el Seafood Barcelona és una bona plataforma per donar-se a conèixer. Els organitzadors de la fira creuen que fer-la a la ciutat és una garantia d'èxit. MAR SANTARUFINA, directora de Seafood Barcelona Alimentaria Exhibitions "Barcelona es el eje del mediterráneo. Consideramos y Diversified así ha apostado que es donde tiene que estar esta feria" Aquest any el nombre d'expositors ha crescut un 24% respecte de 2012 i la previsió és que segueixi augmentant de cara a l'any que ve. Els organitzadors diuen que seguiran apostant per Barcelona com a seu de l'esdeveniment.

Més de 140 empreses vinculades al peix i el marisc exposen, des d’avui i fins dijous, al recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona. Segons els organitzadors, Seafood és el punt de trobada dels especialistes de la indústria del peix i del marisc del sud d’Europa i el Magreb. El 2012 hi van participar expositors procedents de 27 països diferents.

El sud d’Europa i el Magreb són zones clau en el comerç internacional de peix. Espanya, Itàlia, Portugal i França són grans importadors i lideren, alhora, els índex de consum. El Marroc, per la seva banda, està al capdavant dels països africans pel que fa a la pesca i és el major exportador mundial de la sardina, entre altres espècies.