(ACN) La fira Seafood Expo Global generarà un impacte econòmic a Barcelona d’uns 100 milions d’euros en el sector hoteler i de restauració, en transport i en llocs de treball, entre d’altres, segons ha explicat aquest dijous la vicepresidenta de la companyia organitzadora, Diversified Communications, Liz Plizga. Fira de Barcelona acollirà la 29a edició de la fira entre el 27 i el 29 d’abril del 2021, després de 27 anys a Brussel·les. La de l’any que ve serà la darrera que tingui lloc a la capital belga abans d’aterrar a Barcelona, on Seafood Global Expo —considerada la fira més important del sector— aplegarà uns 29.000 professionals de 155 països i més de 2.000 companyies de 89 països.

Segons ha explicat Plizga, Seafood Expo Global reuneix la gran majoria d’empreses implicades en la indústria del mar i de tota la seva cadena de subministrament, a més d’ONG i unes 80 delegacions governamentals. La fira està adreçada sobretot a professionals del sector d’un “alt nivell”, ha explicat la vicepresidenta de Diversified Communications, i genera “milions de dòlars com a resultat dels contactes sorgits arran de la mostra”.

Un repte per a Barcelona

El director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, ha destacat que Seafood Expo Global serà una de les fires més importants que aculli la ciutat catalana, i ha afirmat que és “un orgull i un privilegi per a la ciutat i per al país”. “Aquest trasllat de Barcelona a Brussel·les enorgulleix i és un repte organitzatiu i logístic”, ha afegit Serrallonga, que ha celebrat que aquest saló s’afegeixi a d’altres tan importants al sector com Hostelco, Alimentària i, en les properes setmanes, el Fòrum Gastronòmic.

D’altra banda, sobre l’impacte econòmic, el director general de Fira de Barcelona remarca que no només es produirà sobre l’economia local, sinó en totes les empreses del sector i l’ecosistema empresarial que es pugui crear, com també passa amb les tecnològiques presents a Barcelona arran del Mobile World Congress (MWC).

Barcelona, la capital ideal

Plizga ha comentat que l’organització es va decidir per Barcelona després d’un llarg i “rigorós” procés d’avaluació de les principals ciutats del món, i que va concloure que era la capital ideal per continuar creixent després de 27 anys a Brussel·les. Segons la vicepresidenta de l’empresa organitzadora, Barcelona reuneix les condicions, a més de disposar de molta més oferta hotelera —el doble que Brussel·les, segons ha especificat—, un trànsit fluid i bona connexió amb l’aeroport del Prat i de ser capital de fires a escala mundial, com el MWC, junt amb altres atractius importants, com la gastronomia, que, ha dit, té un paper “important” al país.

Una fira per molts anys

Sobre la situació política, Plizga ha lamentat l’actual i “desafortunada” situació política però s’ha mostrat convençuda que no afectarà la fira, com tampoc ha afectat, ha dit, altres salons que ha acollit la ciutat. “Estem molt confiats amb la ciutat i amb Fira”, ha assegurat la vicepresidenta de Diversified Communications, que ha garantit que l’objectiu és que Barcelona sigui la seu de la fira durant molts anys.