A la recerca del distintiu ambiental que permet circular a la ciutat durant els episodis d’elevada contaminació. És la missió de la majoria de compradors que pensen a renovar el seu vehicle al Saló Ocasió de la Fira de Barcelona.  És el cas d’usuaris com l’Albert Serra, que vol renovar el seu cotxe. Explica que “és gran, de nou places i del 1996 i ara busquem un de més petit i que ens permeti circular quan hi ha restriccions”. Hi coincideix en Jonathan Martínez, que busca un vehicle assequible, però “que ambientalment estigui bé”.

Aquesta tendència l’han notada també els venedors. En termes més globals, el Saló Ocasió confirma les noves preferències dels consumidors. El director del certamen Josep Maria Llopart explica que el 80 % de les vendes s’han fet en vehicles de benzina, però destaca que el 12 % correspon als vehicles híbrids, que de fet,  són els primers a exhaurir-se. Amb tot, segons reconeix Llopart, el vehicle dièsel va desapareixent “com a preferència dels conductors”.

Ho noten també, per exemple, a l’estand de Citroën, que en la divisió de vehicles d’ocasió, han experimentat aquests dies molt interès pels vehicles amb certificació ambiental. Tanta que han quantificat un augment d’operacions del 20 %. Ho explica la Míriam Murillo, comercial d’aquesta secció de la marca, que apunta que, enguany, “en tres dies hem venut el mateix que l’any passat vam vendre en una setmana”.

El sector es recupera

Aquestes dades les confirma també, amb una visió més global, el sector del vehicle d’ocasió. El director de l’exposició, Josep Antoni Llopart, apunta que en aquests 10 dies d’exposició s’han venut més de 2.700 vehicles, una xifra que ja supera els registres de l’any passat. En termes més globals, però, Llopart apunta que “aquest any el tancarem amb un augment de vendes del 13 % respecte de l’any anterior”, superant les vendes que es fan de vehicles nous. Aquesta 37ena edició també acaba amb rècord de públic, concretament, han visitat el saló 22.300 persones, un 5 % que l’any passat.