(ACN) La 39a edició del Saló Ocasió ha arrencat aquest divendres als pavellons 1 i 2 del recinte firal de Montjuïc amb 23.000 metres de superfície i més de 3.500 vehicles seminous de les principals marques. Fins al 8 de desembre, els visitants que s’acostin al saló trobaran vehicles amb una antiguitat màxima de cinc anys —tot i que el 90 % en tenen menys de dos— procedents en la majoria dels casos de quilòmetre zero, gerència, demostració, cortesia, flotes de lloguer, “leasing” o “renting”. Amb ofertes per a tots els gustos i butxaques, el preu dels models oscil·la entre els 3.000 i els més de 100.000 euros. El responsable comercial del certamen, Andreu Sancho, pronostica un bon registre de vendes pel bon moment del sector, que en el que va d’any ha crescut un 6 %, i per l’entrada en vigor l’1 de gener de zones de baixes emissions.

Enguany, el saló compta amb la presència de models de les principals marques del mercat com Audi, Citroën, Dacia, DS, Ford, Hyundai, Jaguar, Kia, Land Rover, Lexus, Mahindra, Mercedes Benz, Mini, Mitsubishi, Peugeot, Renault, Seat, Smart, Skoda, Ssangyong, Subaru, Toyota, Volvo, Opel i Volkswagen a través de concessionaris oficials i de botigues multimarca com DifiMolins, Grup T Automoció, Motorcat, Movento i M Automoció, entre d’altres.

Hi ha bones perspectives de vendes

Andreu Sancho recorda que en l’edició passada es van vendre més de 3.000 cotxes i que enguany preveuen superar aquesta xifra. Al bon moment del sector, s’hi suma l’entrada en vigor a partir de l’1 de gener de les zones de baixes emissions, que obligaran molts conductors a jubilar el seu vehicle antic per comprar-ne un amb distintiu ambiental. Sancho assegura que en la venda en línia d’entrades ja han constatat que molts visitants busquen un vehicle que compleixi amb les noves normatives en emissions.

Com en edicions anteriors, els expositors utilitzaran els descomptes, els avantatges en equipament i les prolongacions de garantia per acabar de convèncer els compradors. Els responsables del certamen esperen que durant els primers dies el perfil de comprador sigui aquell que té molt clar que vol comprar i que els últims dies siguin per als que busquen la darrera oportunitat.