Si l'Izan aconsegueix que li comprin aquesta moto, l'haurà de personalitzar. I no per motius estètics, sinó per millorar-ne l'ergonomia i adaptar-la a la mida d'aquest jove pilot. "Sempre hem de canviar la suspensió que em queda gran perquè si en una cursa caic puc aixecar-me i tornar a posar-me en marxa sense perill." La "customització" és protagonista del saló, on també es poden provar i comprar els nous models. JORDI FREIXAS, codirector del Saló Motoh! l'objectiu és que el client final trobi allò que vol comprar però hem vist també que hi ha molts professionals interessats i potser això ens anima a reorientar cap a ells una part del proper saló. Un percentatge important de visitants i compradors són homes, per això les dones moteres reivindiquen el seu espai en aquesta afició. "Les noies trobem moltes mancances, pel que fa a roba, models de motos..." El saló motoh es complementa a l'exterior a la plaça de l'univers on hi ha activitats com un circuit de conducció sostenible i responsable. "El trànsit a Barcelona hi ha molta cultura de la moto, això es bo perquè vol dir que els conductors són experts però també implica més riscos perquè hi ha més vehicles circulant i cal ser encara més prudent." Els conductors més agosarats han estat els pilots de trial Jordi Pascuet i Marcel Justribó, que avui han fet una exhibició de salts.

Modificar la forma del seient per fer-lo més còmode o canviar l’altura del manillar de la moto són algunes de les opcions de personalització ergonòmica de les motos que podem veure al MOTOh!. En aquest procés també hi ha la part estètica, amb fars camuflats amb pantalles de LED o pintures decoratives.

La customització és una de les tendències de moda presents al saló, que aplega gairebé un centenar d’expositors del sector i més de 300 marques d’aquests vehicles. Després d’uns anys de crisi, que van obligar a suspendre l’anterior saló dedicat a la moto que es feia a Barcelona, ara la recuperació es fa notar amb un augment de les vendes i una major afluència de públic.

MOTOh! dóna l’oportunitat de provar l’experiència d’anar en una moto de gran cilindrada en un simulador, però també fer les primeres pràctiques de conducció en el circuit del Servei Català del Trànsit. Més de 400 persones han participat en aquests cursets de circulació segura i sostenible.

Les dones moteres també tenen un paper destacat en aquesta edició. A través del web Mujeres Moteras, reivindiquen la seva passió per les dues rodes i reclamen espais de trobada enmig d’una afició eminentment masculina.

Amb tota aquesta oferta MOTOh! ha aconseguit superar les expectatives de visitants i arribar als 22.000. A més, el saló ha registrat un bon ritme de contactes comercials, amb una mitjana d’uns 400 pressupostos realitzats per part de les principals marques del sector.