Ryanair assegura que ha pres aquesta decisió després que el seu índex de puntualitat baixés per sota del 80 %, un fet que atribueix a vagues, condicions meteorològiques adverses i l’augment de vacances de pilots i personal de cabina.

Per a aquest dimarts i dimecres hi ha cancel·lats un total de 16 vols amb origen o destinació a Barcelona, aquí podeu consultar tota la informació. Però aquest dilluns, a través d’un comunicat, la companyia ha informat que des de dijous, 21 de setembre, i fins al 31 d’octubre suprimirà un de cada 12 vols que surtin des de l’Aeroport de Barcelona-el Prat.

La companyia assegura que tots els vols afectats es publicaran al seu web, encara que afirmen que contactaran directament amb els passatgers afectats. En aquest se’ls oferirà dues alternatives: recuperar el 100 % de l’import del bitllet o reubicar-los en vols posteriors.

D’altra banda, l’associació de consumidors FACUA ha denunciat l’aerolínia i ha reclamat que se li obri un expedient sancionador per l’anul·lació massiva de trajectes. FACUA considera que les explicacions que estan donant Rynair per anul·lar els vols són “inacceptables” i critica que justifiqui els retards basant-se en unes circumstàncies “previsibles” com és l’organització en l’àmbit intern de la companyia.

El Ministeri de Foment obre un expedient a la companyia

Precisament, aquest dimarts el Ministeri de Foment ha obert un expedient informatiu a Ryanair per l’anunci que ha fet de cancel·lacions. En un comunicat, el ministeri ha explicat que ha demanat informació detallada a la companyia irlandesa sobre els seus plans en la programació de vols amb origen o destinació a l’estat.