(ACN/ Redacció) La companyia Royal Caribbean ja ha presentat la documentació per construir una altra terminal de creuers del port de Barcelona, al moll Adossat. Ho ha confirmat aquest divendres el president del Port, Damià Calvet, en un esmorzar informatiu al Fòrum Europa. Si s’acaba donant el vistiplau al projecte, aquesta serà la setena terminal —i l’última— de la infraestructura. Ara n’hi ha tres que són del Port, dues més de la companyia Carnival, i una altra d’MSC, que previsiblement entrarà en servei el 2024. Segons han explicat fonts de la infraestructura a betevé, a l’espai que vol ocupar la Royal Caribbean només hi ha el dic i, per tant, s’hi ha de construir tota la resta.

Calvet ha celebrat aquesta “inversió estrangera” i creu que la seva posada en funcionament “suposarà un impuls al turisme, amb el qual captarem més gent i reactivarem un sector estratègic per Barcelona”. La quantitat de la inversió, però, encara es desconeix. De moment, el procés es troba en un estat molt inicial, ja que la direcció del Port haurà d’estudiar la proposta de la companyia i suggerir alguns canvis si fos necessari fins al darrer pas, que ha de ser l’aprovació del consell d’administració.

La gestió dels terrenys de Nissan

D’altra banda, Damià Calvet ha confirmat l’interès del Port per optar la gestió dels terrenys de Nissan per destinar-los a usos logístics. Calvet considera que l’activitat logística és la més adequada per a aquest espai. Durant la seva intervenció, ha confirmat l’interès per participar, través de l’empresa publicoprivada CILSA, en el futur concurs del Consorci de la Zona Franca de Barcelona. “El Port hi serà”, ha insistit Calvet, que ha afegit que l’oferta anirà acompanyada de formació de treballadors i l’Institut de Logística, que arrencarà l’activitat al setembre.

A l’acte en què Calvet ha fet aquestes declaracions hi han assistit la delegada del Govern a Catalunya, Maria Eugènia Gay, i el delegat especial de l’Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Pere Navarro, entre d’altres.

Foto: Laura Sibils